Wygląda na to, że TikTok może szykować się do wejścia na dwa nowe rynki: gier mobilnych i serwisów streamujących muzykę. Dowodzić temu mogą wprowadzenie do aplikacji kilku mini-gierek, a także zarejestrowanie przez ByteDance, właściciela marki, znaku towarowego o nazwie „TikTok Music”.
Będę grał w grę. Na TikToku
Jak donosi TechCrunch, do aplikacji TikTok zostały dodane mini-gry, które znaleźć można w opcji „Dodaj łącze”. Po przejściu do menu „MiniGame” ukaże nam się lista wszystkich dostępnych mini-gier. Jest ona często aktualizowana, gdyż aktualnie znajdziemy tam 11 pozycji, a jeszcze kilka dni temu było ich 7. Po dodaniu wybranej gry do naszego filmu i opublikowaniu go, oglądający mogą po prostu tapnąć widniejący tuż pod nim przycisk uruchamiający grę.
Oferowane mini-gierki są bardzo proste w budowie. Na przykład w „Peek a Who” musimy wpuszczać do pomieszczenia jedynie osoby spełniające podany wcześniej wymóg, zaś w „Basketball FRVR” rzucamy piłką do kosza za pomocą ruchu palca.
Całość zaimplementowana jest co najmniej dziwnie, bo nie możemy uruchomić gier z poziomu żadnego zewnętrznego panelu, a zamiast tego musimy poczekać aż ktoś opublikuje film z odnośnikiem do danej gry (lub zrobić to samodzielnie). Najnowsza aktualizacja wnosząca te funkcje pokrywa się z doniesieniami z maja, jakoby to TikTok miał wkroczyć na rynek mobilnego gamingu.
Dodanie gier do aplikacji nie było oficjalnie ogłoszone, jednak rzecznik TikToka przekazał TestCrunch informacje, że firma zawsze chętnie wzbogaca swoją platformę i testuje nowe funkcje. Obecnym celem tej inicjatywy jest sprawdzenie, jak społeczność aplikacji zareaguje na dodane gry i czy będzie tworzyć na ich temat interesujące treści. Kto wie, może niebawem światło dzienne ujrzy osobna aplikacja TikToka, w której umieszczonych zostanie wiele gier mobilnych od różnych studiów?
A co powiecie na TikTok Music?
Nie da się zaprzeczyć, że TikTok ma ogromny wpływ na rynek muzyczny. Dzięki filmom publikowanym na tej platformie wiele utworów zyskuje popularność lub przeżywa drugą młodość i osiąga wysokie notowania na listach przebojów. Teraz właściciel TikToka, ByteDance, postanowił złożyć aplikację o rejestrację „TikTok Music” w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych – wynika z informacji przekazanych przez Business Insider. To sygnał, że firma może szykować się do uruchomienia swojego własnego serwisu streamingowego, który byłby bezpośrednią konkurencją dla takich gigantów jak Spotify czy Apple Music.
![aplikacja TikTok](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2022/07/tiktok-pexels-cottonbro-5081920-1350x900.jpg)
Warto jednak dodać, że to nie pierwszy raz, gdy ByteDance próbuje swoich sił ze streamowaniem muzyki. W marcu 2020 roku firma uruchomiła bowiem aplikację Resso w Indiach, Brazylii i Indonezji. Nie wiadomo zatem czy TikTok Music miałby być alternatywą dla istniejącej już aplikacji, czy może jej bezpośrednim rozszerzeniem. Niektóre funkcje obu tych serwisów pokrywają się, gdyż jak wynika z treści dokumentacji z wnioskiem o rejestrację znaku towarowego, TikTok Music miałby być aplikacją mobilną służącą do kupowania, odtwarzania, udostępniania i pobierania muzyki.