TikTok coraz bardziej „odjeżdża” Instagramowi. Meta dwoi się i troi, żeby temu zapobiec, ale dystans wydaje się być nie do nadrobienia. Amerykanie próbują jednak i dorzucają do aplikacji społecznościowej tonę funkcji.
Rolki inne niż dotąd
Rolki działają na Instagramie od 2020 roku. Po sukcesie Stories, który był właściwie kalką rozwiązania znanego ze Snapchata, przyszedł czas na nadanie nowej nazwy filmom, które spopularyzował TikTok. Narzędzia, których wdrożenie ogłosił właśnie Instagram, skupiają się na dodatkowych narzędziach do tworzenia Rolek. Wszystko po to, by zatrzymać twórców na swojej platformie.
Teraz jeszcze łatwiej będzie stworzyć Rolkę. Po pierwsze – w Rolkę wmiksujemy nie tylko film, ale także zdjęcia. Otwiera to nowe możliwości przed właścicielami kont na Insta. Po drugie, w aplikacji znajdziemy więcej układów Remix, w tym tryb zielonego ekranu, podzielonego ekranu oraz widok reakcji (obrazu w obrazie).
To jednak nie wszystko. Ostatnia aktualizacja dodaje nowe szablony tworzenia Rolek, z wstępnie załadowanymi efektami audio i wideo. Użytkownikowi pozostaje właściwie tylko wybranie materiału, który chce dodać do publikacji.
Przy okazji – pojawiła się też opcja nagrywania za pomocą przedniego oraz tylnego aparatu jednocześnie. Czekamy, co kreatywnego zrobią z tym fantem influencerzy.
Jeden film – jedna Rolka
Meta ogłosiła przy okazji, że zamieni wszystkie opublikowane na Instagramie filmy w Rolki – o ile mają ona mniej niż 15 minut długości. Ta funkcja nie będzie działać wstecz, tak więc nasze profile pozostaną nietknięte. Rzecz tyczy się wszystkich tych filmów, które od tej pory będą publikowane w serwisie. Funkcja ta zostanie wdrożona w nadchodzących tygodniach i jest poprzedzona długimi testami, które najwyraźniej przyniosły spodziewany efekt.
Jedną z ostatnich nowości, które pojawiły się w serwisie, zostały Subskrypcje. Pozwolą one nie przegapić żadnej treści udostępnianej przez naszych ulubionych twórców, a także pozwoli im trochę zarobić. Podobno monetyzacja Rolek nastąpi w drugiej połowie 2022 roku. Skoro tak, to spodziewamy się kolejnych funkcji poświęconych wideo na Instagramie. Już nie ma od tego odwrotu.