Masz numer w T-Mobile? Nawet jeśli nie, to z pewnością znasz kogoś, kto ma. Szczególnie że od początku 2022 roku baza klientów operatora wzbogaciła się o kilkaset tysięcy nowych klientów. Wzrosły również jego przychody w porównaniu do poprzedniego roku.
T-Mobile zyskało kilkaset tysięcy klientów w zaledwie trzy miesiące
Na koniec pierwszego kwartału 2022 roku operator miał 11,845 mln klientów, czyli aż o 640 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Ponad dwie trzecie (66%) stanowili klienci abonamentowi, których rok do roku przybyło 214 tysięcy. Pozostała część to użytkownicy ofert przedpłaconych (+426 tysięcy r/r).
Na tak ogromny wzrost liczby użytkowników taryf na kartę wpływ miała przede wszystkim akcja rozdawania darmowych starterów uchodźcom z Ukrainy – skorzystało z tego prawie pół miliona osób, które przybyły z napadniętego przez Rosję kraju. Ponadto T-Mobile udostępnił bezpłatnie wielu organizacjom pomocowym telefony, routery, tablety i karty SIM wraz z pakietami usług.
Operator podaje też, że tylko w ramach ofert T‑Mobile na kartę, Heyah na kartę i T-Mobile MIX klienci wykorzystali już blisko 90 mln darmowych minut i blisko 6 mln bezpłatnych gigabajtów. Nie omieszkał również przypomnieć, że jako jedyny z tzw. Wielkiej Czwórki w pierwszym kwartale przyjął więcej numerów niż stracił. W segmencie kontraktowym średni miesięczny wskaźnik rezygnacji (churn) utrzymał się w tym okresie na poziomie 0,6%.
T-Mobile informuje również, że w pierwszym kwartale 2022 roku kontynuował proces modernizacji sieci, dzięki czemu udało mu się zwiększyć pojemność sieci 4G, a ponadto rozbudował sieć 5G, jednocześnie przygotowując infrastrukturę do uruchomienia 5G w docelowym paśmie 3,x GHz. Operator także sukcesywnie przygotowuje się do całkowitego wyłączenia technologii 3G, której zasoby zostaną zagospodarowane przez nowsze technologie.
Warto też przypomnieć, że według SpeedTest.pl T-Mobile zapewniał w pierwszym kwartale 2022 roku najszybszy internet mobilny. Z kolei w rankingach RFBenchmark operator uplasował się na pozycji lidera pod względem średniej prędkości pobierania danych w styczniu i marcu 2022 roku (w lutym nieznacznie wyprzedziło go Orange).