Słynna włoska marka, znana z szybkich i pięknych samochodów, zaprezentowała nowy model – Ferrari 296 GTS. Co ciekawe, mamy do czynienia z hybrydą plug-in, ale nie jest to grzeczny samochód, mający zadowolić ekologów – tutaj priorytetem są osiągi.
Kolejna hybryda w ofercie Włochów
Wcześniej dowiedzieliśmy się, że Ferrari nie zamierza spieszyć się z porzuceniem silników spalinowych. Duże jednostki w układzie V mają być projektowane i produkowane najdłużej jak to będzie możliwe. Nie oznacza to jednak, że firma nie jest zainteresowana tematem elektryfikacji.
Producent już trzy lata temu wprowadził SF90 Stradale, czyli hybrydę plug-in, w której silniki elektryczne współpracują z jednostką spalinową. Kolejna hybryda pojawiła się w 2021 roku – 296 GTB. Natomiast teraz do tego grona dołącza Ferrari 296 GTS, które jest bratem bliźniakiem wspomnianego przed chwilą modelu.
![Ferrari 296 GTS](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2022/04/Ferrari-296-GTS-d86f208a-5ac2-492c-9656-9e3a5ec679f5.jpeg)
Główną różnicą względem 296 GTB jest otwarty dach. Oczywiście podczas deszczu można go zamknąć – otrzymujemy więc samochód, który w teorii sprawdzi się przez cały rok. Pod warunkiem, że jego kierowca okaże się na tyle odważny, że będzie jeździł również w zimę po śliskich drogach.
Ferrari 296 GTS może jeździć bezemisyjnie
W związku z tym, że Ferrari 296 GTS jest hybrydą plug-in, którą można ładować ze zwykłego gniazdka, otrzymujemy możliwość jazdy na samym prądzie. Jeśli więc z jakiś niezrozumiałych powodów nie chcemy słuchać pięknie brzmiącego silnika spalinowego, to nowy model włoskiej marki będzie poruszał się tylko na silniku elektryczny. W takim trybie przejedziemy jednak tylko do 25 kilometrów.
![Ferrari 296 GTS](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2022/04/Ferrari-296-GTS-4582a8a6-895f-4975-a7c8-bf62d80be3c5.jpeg)
Niski zasięg na prądzie nie powinien jednak dziwić – nie mamy do czynienia z samochodem, którego zadaniem jest zadowolenie ekologów. Układ hybrydowy został zastosowany przede wszystkim, aby wnieść osiągi na jeszcze wyższy poziom. Ferrari 296 GTS ma być szybkie i świetnie prowadzić się w zakrętach, a tutaj duży pakiet akumulatorów, negatywnie wpływający na masę całego samochodu, nie jest pożądany.
Przejdźmy teraz do najważniejszych informacji, czyli mocy i osiągów. Centralne zamontowany silnik V6 generuje 663 KM, a w połączeniu z jednostką elektryczną otrzymujemy imponujące 830 KM, które przenoszone są wyłącznie na tylną oś. Tak ogromna moc pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie zaledwie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to aż 330 km/h.
![Ferrari 296 GTS](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2022/04/Ferrari-296-GTS-6028cfb1-2806-4f77-9aa1-0658cb6afc6a.jpeg)
Jeśli więc zawsze marzyliście o hybrydzie plug-in bez dachu, to Ferrari 296 GTS jest dla Was. Oczywiście konieczne jest spełnienie podstawowego warunku – trzeba posiadać portfel wypchany pieniędzmi po same brzegi.