Czasy się zmieniają, ale zachowania klientów nie. T-Mobile ponownie jako jedyny operator z Wielkiej Czwórki odnotował pozytywny bilans, jeśli chodzi o przenoszenie numerów. Pozostała trójka, tj. Orange, Play i Plus, znów muszą się pogodzić, że poprzedni kwartał zakończyli „na minusie”.
Przenoszenie numerów w pierwszym kwartale 2022 roku – raport UKE
Końcówka 2021 roku mocno dała w kość Plusowi i Play. Szczególnie temu pierwszemu, gdyż w ciągu trzech ostatnich miesięcy ubiegłego roku stracił on (netto) aż 28198 numerów, podczas gdy wielokrotnie był liderem podobnych raportów UKE, bowiem zyskiwał najwięcej nowych klientów (po odjęciu tych, którzy odeszli). Play wyjątkowo nie stracił najwięcej numerów – w Q4 2022 było to 17832. Orange natomiast zakończyło 2021 rok wynikiem -488 numerów netto.
Jako że mamy początek kwietnia, przyszła pora, aby podsumować pierwszy kwartał 2022 roku. Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport przenoszenia numerów w tym okresie, dzięki czemu dowiedzieliśmy się, że w ciągu trzech miesięcy klienci przenieśli 343342 numery, z czego 124533 w styczniu, 109035 w lutym i 109774 w marcu. Dla porównania, w czwartym kwartale 2021 roku przeniesiono 371657 numerów, a w analogicznym okresie rok temu 401355. W obu przypadkach znacznie więcej niż teraz.
Podobnie jak w czwartym kwartale 2021 roku, tak i w pierwszym 2022 roku T-Mobile jako jedyny operator z Wielkiej Czwórki odnotował pozytywny bilans (+12116). Pozostali, tj. Orange, Plus i Play, nie zdołali tego zrobić, aczkolwiek ten pierwszy znów mimo wszystko uzyskał lepszy wynik niż reszta, która straciła (netto) bardzo podobną liczbę klientów.
Tym razem można też powiedzieć, że T-Mobile „wygrało” początek roku, bowiem zyskało (netto) najwięcej numerów spośród wszystkich operatorów, również tych wirtualnych (MVNO). Co ciekawe, UPC niewiele brakło, aby wdrapać się na fotel lidera, gdyż w pierwszym kwartale oddało tylko 409 numerów, a zyskało aż 11049, co oznacza +10640. Bardzo dobre wyniki odnotowali też Premium Mobile (+5656) i Vectra (+3817) – w przypadku tej ostatniej z pewnością klientów przyciągnęła bardzo atrakcyjna oferta abonamentowa.