TikTok ogłosił powstanie nowego serwisu muzycznego. Nie będzie to usługa pokroju Spotify czy Apple Music, a miejsce, które pozwoli nowym i nieodkrytym artystom stać się bardziej rozpoznawalnymi.
Muzyczny TikTok dla świeżynek
TikTok umożliwił rozpoczęcie kariery w internecie wielu twórcom. Dzięki niemu, niektórzy byli w stanie zdobyć w krótkim czasie setki tysięcy obserwujących, co raczej nie przychodzi łatwo w konkurencyjnej platformie, YouTube. Sęk w tym, że serwis Google jest bardziej przyjazny dla wschodzących gwiazd sceny muzycznej. TikTok kładzie więc podstawy dla kolejnego hitu w swoim portfolio.
Platforma SoundOn ma służyć marketingowi i dystrybucji muzyki w celu wzmocnienia pozycji nowych i nieodkrytych artystów, pomagając im się rozwijać i budować swoją karierę. Będzie na niej można gromadzić fanów, publikować swoją twórczość i sprawdzać „co w trawie piszczy” u innych ludzi sztuki muzycznej.
SoundOn będzie mocno powiązany z TikTokiem. Umożliwi artystom przesyłanie muzyki bezpośrednio na tę platformę społecznościową i uzyskiwanie profitów, gdy będzie tam wykorzystywana przez użytkowników. SoundOn ma bardzo dobrą ofertę dla osób chcących zainteresować innych swoją twórczością: odda im 100% przychodów z udostępniania muzyki w pierwszym roku i 90% w kolejnym, a także zapewni szereg narzędzi do promowania jej oraz wsparcie specjalistów.
Zwłaszcza te ostatnie funkcje wydają się być szczególnie cenne, bo kojarzą się z programem wsparcia dla twórców dopiero budujących swoją renomę. YouTube, a tym bardziej Spotify czy Apple Music nie mają programów tak zorientowanych na opiekę nad nowymi użytkownikami, a zwłaszcza tak mocno skierowanych na działalność kulturalną w kierunku muzycznym.
SoundOn już działa
Po okresie testów serwisu w wersji beta, SoundOn został uruchomiony w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Indonezji. Pierwsi artyści już korzystają na możliwościach oferowanych twórcom przez tę platformę.
Jak na razie nie ma określonych planów na rozruch SoundOn w innych krajach. Znając jednak dynamikę rozwoju samego TikToka, twórcy platformy będą chcieli dość szybko rozszerzyć obszar działania SoundOn o kolejne kraje.