Nie wszyscy mogą być w pełni zadowoleni z nowego smartfona od Apple. Model iPhone 13 Pro trapią problemy związane z wyświetlaniem obrazu. Możliwe jednak, że niedogodność ta wkrótce przejdzie do przeszłości – Apple podpowiada, jak wyeliminować ten problem.
„Różowy” iPhone 13 Pro to problem, nie opcja kolorystyczna
Wszystko zaczęło się w październiku 2021 roku, kiedy użytkownik DPigar opisał na Forum Społeczności Apple problem z ekranem w nowym iPhone 13 Pro. Wyświetlacz robił się cały różowy i po kilku sekundach urządzenie restartowało się. Właścicielowi wadliwego sprzętu udało się nawet uchwycić to zjawisko na zdjęciu.
![Różowy ekran iPhone 13 Pro](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2022/01/70fbe35f-e4bf-4ff8-b13c-e813de5787c3-675x900.jpg)
Do wpisu dołączył kolejny użytkownik, skarżący się na ten sam błąd. Apple podjęło odpowiednie działania i dodało do obu wiadomości komunikat o treści „Problem został rozwiązany. Wymiana urządzenia (autoryzowana decyzja serwisu)”. Nie wszyscy mieli jednak tyle szczęścia, żeby wymieniono im smartfon za ~5000 złotych. Użytkownik korzystający z pseudonimu Calisthrone opowiada, jak w jego iPhone 13 Pro zdiagnozowano wadliwą płytę główną. Jednak zamiast otrzymać nowy sprzęt, dwumiesięczne urządzenie poddano wymianie uszkodzonych części.
Właściciel uszkodzonego iPhone’a 13 Pro Max w swoim wpisie pisze, że „Nie jest to miłe, kiedy wnętrze mojego iPhone’a jest wyciągane po tak krótkim okresie [używania]. Mój iPhone zostanie oznaczony jako „naprawiony”, więc jego wartość w momencie sprzedaży będzie niższa”. Dodaje też na koniec że „Obsługa klienta w Apple nie jest taka wspaniała jak kiedyś. Nie mam teraz porządnego urządzenia w kieszeni, a zapłaciłem za urządzenie premium, oczekując wyjątkowej obsługi. Czymś naturalnym w takiej sytuacji byłaby wymiana sprzętu”.
Ostatni wpis w wątku datowany jest na 16 stycznia 2022 roku, co oznacza, że usterka nadal występuje. Jako że większość zgłoszeń zostało opisanych przez klientów z Chin, Apple opublikowało oświadczenie na platformie Weibo, gdzie informuje, że „Nie zauważyliśmy istotnego problemu w osprzęcie urządzenia, ponieważ ten problem [różowy ekran] pojawia się, kiedy system jest zablokowany”.
Apple sugeruje zatem, aby właściciele modeli iPhone 13 Pro oraz 13 Pro Max zrobili kopię zapasową danych, dołączyli do programu beta iOS i zainstalowali najnowszą aktualizację iOS 15.3, jeżeli różowy ekran jest spowodowany niekompatybilnością pomiędzy wersją aplikacji a wersją iOS. Choć lista zmian dla wersji beta iOS 15.3 nic nie wspomina o naprawieniu błędu „różowego ekranu”, miejmy nadzieję, że bugfix jest już w drodze.