W jednej z wczesnych wersji rozwojowych webowej aplikacji Microsoft Word można znaleźć ciekawą innowację – możliwość automatycznej generacji prezentacji w PowerPoint na podstawie wprowadzonego tekstu.
Każdy, kto kiedykolwiek organizował szkolenie, spotkanie biznesowe czy prezentację dla potencjalnych kontrahentów, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, ile czasu pochłania odpowiednie przygotowanie się do tego typu wydarzenia. Pierwszym etapem, co do zasady, jest przygotowanie konspektu całego wydarzenia, wraz z treściami, które planujemy wypowiedzieć. Następnie, by wzmocnić przekaz i skoncentrować uczestników na najważniejszych treściach, należy opracować towarzyszącą prezentację multimedialną. Kolejne zadanie, konsumujące sporą ilość bardzo cennego czasu.
Nowa funkcja Worda może sprawić, że na przygotowanie się do spotkania, wystarczy nieco mniej czasu.
Automatyczne generowanie prezentacji
W menu anglojęzycznej wersji aplikacji Microsoft Word, dostępnej za pośrednictwem przeglądarki internetowej, w sekcji File znajdziemy nową opcję Transform, pozwalającą na automatyczne wygenerowanie prezentacji PowerPoint na podstawie wprowadzonego tekstu.
Po wybraniu opisywanej opcji, należy jeszcze tylko wybrać styl prezentacji i… gotowe. Można ją obejrzeć w webowym PowerPoincie i zapisać w chmurze OneDrive.
Trudne początki
Wiadomo, cały czas mówimy o wczesnej wersji rozwojowej, dlatego nie może dziwić, że funkcja dostępna jest dla bardzo wąskiego grona użytkowników, w dodatku działa wyłącznie na wybranych przeglądarkach i tylko w języku angielskim. Co gorsze, automatyczna transformacja tekstu w prezentację obejmuje tylko i wyłącznie tekst. Osadzone obrazki i inne treści multimedialne nie zostaną uwzględnione podczas generowania pliku PowerPoint.
Microsoft wprost ostrzega, że na tym etapie rozwoju nowa funkcja bardzo często się myli a jej działanie raczej nie będzie zadowalające. Należy jednak pamiętać, że to dopiero pierwsze kroki, a wraz z upływem czasu, możliwości narzędzia i jego dokładność będą coraz to większe.