Pierwsze tygodnie każdego roku to czas podsumowań poprzedniego. Orange również przedstawiło swoje wyniki za 2020 rok i operator deklaruje, że jest z nich zadowolony. A szczególnie z popularności światłowodu, który cieszył się rekordowym zainteresowaniem wśród klientów.
Wyniki Orange za 2020 rok
Niespełna miesiąc temu Orange poinformowało o wypełnieniu swoich deklaracji w stosunku do światłowodu. Od 2015 roku operator zainwestował w jego rozwój 3,3 mld złotych, dzięki czemu w jego zasięgu znalazło się już ponad 5 mln lokali mieszkalnych i użytkowych w 154 miejscowościach w całej Polsce.
Teraz operator przedstawił szczegółowe dane na temat wyników za 2020 rok, dzięki czemu dowiedzieliśmy się, że ze światłowodu korzysta już 725 tysięcy klientów. Jest to aż o 39% więcej niż na koniec 2019 roku. W dodatku czwarty kwartał minionego roku był rekordowy dla tej usługi, ponieważ podłączyło się do niej 63 tysiące nowych użytkowników, natomiast przez cały 2020 rok – 205 tysięcy.
Warto też wspomnieć, że już 27% klientów, którzy wykupili dostęp do internetu stacjonarnego Orange, stanowią użytkownicy światłowodu. Oznacza to, że w ciągu trzech lat ich liczba się potroiła (i zapewne w przyszłości będzie dalej szybko się zwiększać).
Spory wzrost operator odnotował również w przypadku pakietów konwergentnych – w 2020 roku przybyło w tym obszarze 114 tysięcy użytkowników, a na koniec zeszłego roku było ich o ponad 8% więcej niż rok wcześniej. To bardzo ważny segment dla Orange, ponieważ takim klientom łatwiej dosprzedać kolejne usługi. Ponadto zwiększa się także udział użytkowników światłowodu wśród posiadaczy pakietów.
Jeśli natomiast chodzi o usługi mobilne, to z tych korzysta już 15,8 mln klientów. W zeszłym roku baza użytkowników taryf abonamentowych zwiększyła się o 347 tysięcy, co jest największym wzrostem od dwóch lat. Co ciekawe, w samym tylko czwartym kwartale 2020 roku ten typ usług wybrało 110 tysięcy nowych klientów.
Orange podaje też, że pomimo pandemii COVID-19 i wielu niesprzyjających okoliczności, w 2020 roku przychody polskiego oddziału wzrosły rok do roku o prawie 1%, choć sama sprzedaż urządzeń spadła aż o 13%. Ponadto zmniejszyły się również przychody z roamingu.