Na tę informację czekali wszyscy, którzy do tej pory nabyli grę Cyberpunk 2077. Gra właśnie otrzymała patch – konkretnie Patch 1.1, który daje nadzieję na lepszą, a przede wszystkim, stabilniejszą przyszłość.
Zgodnie z informacjami, które właśnie ukazały się w mediach społecznościowych prowadzonych przez CD Projekt RED. Cyberpunk 2077 właśnie otrzymał aktualizację do wersji 1.1. Skorzystają z niej zarówno gracze PC, jak i konsolowi czy ci, którzy do uruchomienia gry używają platformy Google Stadia.
Zapowiedzi mówią wprost, że to uaktualnienie stanowi podbudowę do przyszłych usprawnień, począwszy od Patch 1.2, które pojawią się już wkrótce. Zmiany mają być istotne dla wykorzystania pamięci w różnych systemach wewnątrz gry: postaci, interakcji, nawigacji, filmów odtwarzanych w grze (telewizja, wiadomości, itp.), roślinności, efektów laserowych, minimapy, urządzeń, SI, ruchu ulicznego, obrażeń środowiskowych, związanych z kartą graficzną i innych, a także zawieszania się gry.
Oprócz tego, producenci deklarują, że gra nie będzie się zawieszać tak często, jak dotychczas.
Pełna lista zmian i poprawek jest bardzo długa, ale nie omieszkałem jej zamieścić poniżej. Najpierw skupmy się na poprawkach ogólnych, które dotyczą Cyberpunka 2077 na wszystkich platformach.
W Patch 1.1. naprawiono następujące błędy w otwartym świecie:
- błąd, który powodował, że telefony od Delamaina urywały się niespodziewanie i wyglądało, jakby nie można było ich odebrać, w zadaniu Readmisja,
- błąd, który powodował, że gracze nie otrzymywali telefonu od Delamaina, kiedy zbliżali się do właściwych pojazdów w zadaniu Readmisja,
- błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć w punkcie „Odbierz telefon od Mr. Handsa” w zadaniu Witaj w Pacifice,
- błąd, który sprawiał, że Judy mogła teleportować się pod ziemię w zadaniu W topieli,
- błąd, który uniemożliwiał rozmowę z mistrzem zen w zadaniu Dotyk żywiołów,
- błąd, który sprawiał, że Takemura nie dzwonił w zadaniu Stary znajomy,
- błąd, który sprawiał, że Jackie znikał w zadaniu Bilet wstępu,
- błąd, który uniemożliwiał opuszczenie samochodu w zadaniu Szybka i wściekła: Wielki Wyścig,
- błąd, który sprawiał, że gracze mogli przestać otrzymywać telefony i wiadomości, jeśli zbytnio się oddalili od obszaru zadania Kto nie jest z nami,
- błąd, gdzie otworzenie paczki nie aktualizowało zadania Przesyłka polecona,
- wstecznie pliki zapisów dotknięte rzadkim błędem, gdzie rozmowa z Judy w zadaniu Dom lalek była niemożliwa ze względu na niewidzialną ścianę. Badamy przyczynę takiego stanu rzeczy,
- błąd, który uniemożliwiał graczom odebranie nagrody w kontrakcie Czwarta bezwładza. Zadanie to zostanie zaliczone automatyczne u wszystkich graczy, którzy wcześniej nie mogli odebrać nagrody i zostanie im ona przyznana,
- błąd, który sprawiał, że Delamain milknął podczas zadania Readmisja, jeśli gracz z początku odmówił mu pomocy.
Do tego dochodzą poprawki błędów związanych z interfejsem, efektami wizualnymi czy osiągnięciami. Naprawiono takie błędy, jak:
- błąd, który powodował zniknięcie podpowiedzi dotyczącej wyjścia z braindansu,
- usunięto nieprawidłowy przedmiot z łupów,
- błąd, który umożliwiał wyświetlanie trajektorii granatu w trybie foto,
- barwę cząsteczek, które wyglądały z bliska na różowe,
- samochody pojawiają się teraz prawidłowo w zadaniu Zgłoszenie przestępstwa: Witamy w Night City,
- naprawiono błąd, przez który ukończenie jednego z rozbojów w toku w Santo Domingo nie liczyło się czasem do osiągnięcia Miasto, masa, maszyna, uniemożliwiając zdobycie go,
- naprawiono błąd odpowiedzialny za zbyt duże zapisy gry (związane z modyfikatorem oznaczającym, że przedmiot został wytworzony) i przycięto zbyt duże rozmiary już istniejących plików zapisu (uwaga: na PC nie naprawi to plików zapisu uszkodzonych przed wprowadzeniem aktualizacji 1.06),
- naprawiono błąd, który sprawiał, że gra mogła przestać rejestrować dane wejściowe sterowania po otworzeniu koła broni i wykonaniu akcji,
- naprawiono błąd, który sprawiał, że przycisk „Kontynuuj” w menu głównym mógł załadować plik zapisu z końca gry.
W podziale na poszczególne platformy skupiono się głównie na:
- PlayStation: optymalizacji tłumów na konsolach PlayStation 4 Pro i PlayStation 5 oraz licznych poprawkach błędów na PlayStation 4,
- Xbox: poprawiono wykorzystanie pamięci przy tworzeniu postaci, używaniu luster, skanowaniu, zdalnym kontrolowaniu kamer oraz w menu (ekwipunek, mapa) na konsolach Xbox One, Xbox One X oraz Xbox One S,
- PC: możliwe jest teraz zdobywanie osiągnięć w trybie offline Steam. Uwaga: tryb offline należy włączyć przed rozpoczęciem gry. Zaadresowano też problem z zawieszaniem się gry przy uruchamianiu, który miał związek z ładowaniem pamięci podręcznej w kartach graficznych NVIDIA,
- Stadia:
- odgłosy koncertu będą już słyszalne w zadaniu Never Fade Away,
- naprawiono błędne tekstury kilku rodzajów broni do walki wręcz,
- poprawiono domyślne ustawienia martwej strefy, by sterowanie było bardziej responsywne. Uwaga: ta zmiana nie wpłynie na ustawienia, jeśli nie są ustawione na domyślne.
Dajcie koniecznie znać, czy u Was, po instalacji poprawek, też jest lepiej.
Ja idę testować :)