PKN Orlen
fot. PKN Orlen

Aplikacja Orlen Vitay z obsługą BLIKA. Płacenie za paliwo bez wycieczki do kasy!

Klienci stacji Orlen, którzy korzystają z programu lojalnościowego i aplikacji Orlen Vitay, mogą teraz zapłacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. Tak, nie trzeba już meldować się przy kasie.

Orlen Vitay z nową, szybszą i wygodniejszą metodą płatności

Kierowcy, którzy pokonują dużo kilometrów, a także preferują przede wszystkim stacje paliwowe należące do koncernu Orlen, często korzystają ze wspomnianego we wstępie programu lojalnościowego. W jego ramach zyskują dostęp do różnych promocji i bonusów.

Pomocna okazuje się tutaj aplikacja Orlen Vitay, która niestety do niedawna miała pewne braki względem Orlen Pay. Nie była dostępna chociażby możliwość wygodnego płacenia za paliwo przy dystrybutorze za pomocą BLIKA. Nawet nie chodzi tutaj o zaoszczędzony czas, ale o wyższy poziom bezpieczeństwa w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. W końcu, płatności bezpośrednio z poziomu aplikacji, bez konieczności podchodzenia do kasy, ograniczają kontakt z pracownikami stacji.

(fot. materiały prasowe)

Na szczęście, właśnie się to zmienia. Po pierwsze, w aplikacji dodano możliwość płacenia z wykorzystaniem BLIKA. Po drugie, wdrożone również funkcję One Click BLIK, która dodatkowo skraca czas płatności. Kod BLIK jest bowiem wymagany tylko przy pierwszej transakcji w Orlen Vitay. Następnie, po jego zapamiętaniu, przy wszystkich kolejnych płatnościach wystarczy już tylko zaakceptować transakcję w aplikacji mobilnej banku.

Warto dodać, że użytkownicy Orlen Vitay, dzięki wcześniejszemu rozwojowi dodatkowych form płatności przez Orlen, mają już dostęp do BLIKA na wszystkich 1800 stacjach własnych i franczyzowych w Polsce. To jak najbardziej świetna informacja, bowiem nowa metoda płatności może stać się tą podstawową i jedyną.

Płatności z poziomu aplikacji również na Lotosie

Spółka LOTOS Paliwa poinformowała ostatnio, że rozpoczyna testy rozwiązania zbliżonego do Orlen Pay. W tym celu, wydana zostanie aplikacja LOTOS Pay&Go, początkowo w ramach programu pilotażowego, z którego będzie można skorzystać na 15 wybranych stacjach.

Jeśli testy zakończą się sukcesem, to LOTOS przejdzie do rozszerzenia usługi o kolejne stacje. Docelowo, aplikacja powinna być obsługiwana na większości stacji już w drugim kwartale 2021 roku. Z LOTOS Pay&Go skorzystają zarówno właściciele smartfonów z Androidem, jak i także osoby posiadające iPhone’y.