Dzisiaj, 19 listopada, na półkach sklepowych mieliśmy znaleźć PlayStation 5. Niewielu szczęśliwcom jednak udał się zakup next-genowej konsoli od Sony. Na otarcie łez, japońska firma urządziła pokazy multimedialne w Warszawie i na całym świecie.
PlayStation 5 już wyprzedane
Nie podlega dyskusji fakt, iż Polska od wielu lat jest bastionem Sony i zainteresowanie kupnem ich nowej konsoli będzie w naszym kraju ogromne. Zgodnie z planem, sklepy wystartowały ze sprzedażą równo o godzinie 10:00. Niestety plotki, o których mówiono już podczas przedsprzedaży, okazały się prawdą. Japońskiej firmie nie udało się wyprodukować i dostarczyć na rynek odpowiedniej do popytu ilości sztuk. Już kilka minut po godzinie 10., w sklepach zabrakło PlayStation 5.
Niestety fatum dostępności to domena 2020 roku i objawia się na wielu gałęziach rynku od kart graficznych po Xboxa, przez PlayStation. Jednym z powodów zaistniałych sytuacji jest szalejąca wciąż pandemia koronawirusa i sytuacja na świecie przez nią wywołana.
Pokaz multimedialny w Warszawie
Sony z okazji polskiej premiery jego nowej konsoli PlayStation 5, postarało się o promocję z rozmachem. Na wieżowcu Widok Towers w Warszawie rozświetlony został barwami PlayStation. Podczas iluminacji, na budynku wyświetlały się różnorodne grafiki związane z konsolą PS5, kontrolerem bezprzewodowym DualSense, jak i samą marką PlayStation oraz hasła reklamowe, za którymi kryje się nowa generacja.
Impreza na całym świecie
Japońska firma postarała się, aby jeszcze raz cały świat usłyszał o jej konsoli. Tak więc warszawskie wydarzenie, to tylko część międzynarodowego projektu Sony świętującego „początek nowej ery gier„, poprzez rozświetlanie charakterystycznych budynków w dobrze znanych miejscach z 25 regionów na całym świecie. Nasza stolica dołączyła do miast takich jak Tokio, Nowy Jork, Auckland, Toronto, Seul i Meksyk, aby wszyscy razem mogli cieszyć się premierą PlayStation 5.