Oto nowy, elektryczny SUV z Bawarii. Poznajcie BMW iX, czyli spory i naszpikowany najnowszą technologią samochód o kontrowersyjnej stylistyce.
Mocy raczej nikomu nie zabraknie
Muszę przyznać, że BMW iX jak najbardziej mogłoby zagrać rolę w filmie przedstawiającym najbliższą przyszłość – prezentuje się futurystycznie. Czy jest atrakcyjne? Tutaj mam pewne wątpliwości, aczkolwiek sam środek naprawdę mi się podoba.
![BMW iX](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2020/11/bmw-ix-P90405600_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg)
Mamy do czynienia z samochodem w pełni elektrycznym. Na pokładzie znalazły się dwa silniki elektryczne, które łącznie generują ponad 500 KM. Przekłada się to na czas od 0 do 100 km/h wynoszący poniżej 5 sekund, co przy SUV-ie tej wielkości należy uznać za świetny wynik.
Bawarczycy chwalą się, że BMW iX na tle konkurencji charakteryzuje się niskim zużyciem energii – poniżej 21 kWh na 100 km. Dzięki temu, w połączeniu z zestawem akumulatorów o pojemności energetycznej brutto powyżej 100 kWh, możliwe jest osiągnięcie zasięgu powyżej 600 km według normy WLTP.
![BMW iX](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2020/11/bmw-ix-P90405606_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg)
Zaletą jest z pewnością obecność szybkiego ładowania (do 200 kW). W optymalnych warunkach, zyskujemy ponad 120 km dodatkowego zasięgu w ciągu dziesięć minut. Z kolei czas ładowania od 10% do 80% trwa 40 minut. Czas potrzebny do naładowania akumulatora od 0% do 100% ze stacji Wallbox o mocy 11 kW wynosi mniej niż jedenaście godzin.
Zaawansowane systemy wsparcia kierowcy
Oczywiście nie mogło zabraknąć szeregu czujników, kamer i radarów, których zadaniem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa, a także zwiększenie komfortu podróżowania.
BMW podaje, że system może przetwarzać nawet dwukrotnie więcej danych względem poprzednich modeli. Warto dodać, że obsługiwana jest sieć 5G.
![BMW iX](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2020/11/bmw-ix-P90405592_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg)
W środku znalazły się dwa ogromne wyświetlacze. Pierwszy zlokalizowany jest tuż za kierownicą i służy przede wszystkim do wyświetlania najważniejszych danych z jazdy.
Drugi, umieszczony na środku deski rozdzielczej, stanowi serce systemu infotainment. Nie zabrakło rozbudowanego wyświetlacza Head-Up na przedniej szybie.
![BMW iX](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2020/11/bmw-ix-P90405472_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg)
Co ciekawe, miło całej cyfryzacji i postawieniu na minimalistyczne wygląd wnętrza, BMW nie pozbyło się wszystkich fizycznych przycisków i pokrętła. Sterować można również z wykorzystaniem dotykowego wyświetlacza i asystenta głosowego.
Za rok trafi do salonów
BMW iX to duży SUV – ma podobną długość i szerokość, co BMW X5, a jego wysokość niemal odpowiada BMW X6. Oferowana przestrzeń w środku natomiast ma być zbliżona do modelu X6.
![BMW iX](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2020/11/bmw-ix-P90405599_highRes_the-first-ever-bmw-i.jpg)
Elektryczny SUV ma zostać wprowadzony na rynek pod koniec 2021 roku. Warto dodać, że Bawarczycy pracują również nad modelem BMW i4, który będzie skierowany dla osób poszukujących bardziej sportowych wrażeń z jazdy.