Sony, Sony, Sony. O niegdysiejszej wielkości i znaczeniu tego producenta smartfonów można by dużo mówić, a raczej – wspominać. Teraz firma po raz pierwszy od lat nie odnotowała spadków sprzedaży.
Równia pochyła
Dział mobilny Sony od kilku lat, co kwartał, raportuje straty w biznesie. Sprzedaż smartfonów marki regularnie spada. Statystyki są nieubłagane: firma przy dobrych wiatrach nie jest w stanie sprzedać nawet 5 milionów urządzeń w ciągu roku. To śmieszne ilości, patrząc na takie firmy jak Apple, którego iPhone’y znajdują się w kieszeniach ponad miliarda ludzi. Smartfony Sony są także mniej popularne niż sprzęty producentów znacznie młodszych i mniej doświadczonych, jak dynamicznie rozwijające się Realme.
Zgodnie z danymi z pierwszego kwartału 2020 roku, Sony udało się sprzedać 400 000 smartfonów. Dane z trzeciego kwartału nie dają raczej nadziei na „wielki powrót”, ale przynajmniej sugerują, że gorzej raczej nie będzie.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/htc-sony-smartfony-1200x643.jpg)
Beznadziejnie, ale stabilnie
Zgodnie z ostatnim raportem finansowym, Sony w trzecim kwartale 2020 roku sprzedało 600 000 sztuk Xperii. Wychodzi więc na to, że po czterech latach ciągłych spadków sprzedaży (w ujęciu rocznym), nareszcie udało się uzyskać jakiś minimalny wzrost.
![smartfon Sony Xperia 5 II smartphone](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2020/09/sony-xperia-5-II-premiera-06-900x900.jpg)
Podobnie rzecz się ma z przychodami działu mobilnego Sony. Zespół odpowiedzialny za Xperie wygenerował w zakończonym 30 września kwartale 759,46 miliona dolarów przychodów, co jest minimalnym wzrostem w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (746,04 mln dolarów).
Choć nie jest więc specjalnie różowo, można się spodziewać, że Sony będzie utrzymywać podobne wyniki przez następne kwartały, po prostu istniejąc sobie z boku, w cieniu gigantów branży.
Sony pokłada pewne nadzieje w Xperii 5 II, która została wyceniona w Polsce na 3999 zł. Jej recenzję przeczytacie wkrótce na łamach Tabletowo.