Za każdym razem, gdy przychodzi mi pisać o ray tracingu od NVIDII, to wspominam o tym, że pomimo tego, że sama technologia mi się podoba, to zaangażowanie twórców w implementacje tej technologii w swoich grach już niekoniecznie. Całe szczęście, te czasy odchodzą już powoli w niepamięć, bo coraz więcej studiów deweloperskich korzysta z ray tracingu i DLSS w swoich grach.
Ray tracing od NVIDII to prawdopodobnie jeden z największych kamieni milowych ostatnich lat, jeśli chodzi o grafikę w grach komputerowych. Nowoczesne śledzenie promieni, a także technologia DLSS sprawiają, że nowe (ale i też niektóre stare) gry wyglądają o niebo lepiej — dobrze więc, że coraz więcej twórców decyduje się na korzystanie z tych technologii.
Dwanaście gier do końca 2020 roku dostanie wsparcie dla ray tracingu i DLSS
Jeszcze w tym miesiącu aż trzy premierowe gry dostaną wsparcie dla nowoczesnych technologii NVIDII, są to kolejno:
- 23 października — Pumpkin Jack — niezależna gra od Nicolasa Meyssonniera, w której ray tracing będzie wykorzystywany do wyświetlania odbić i cieni. W grze znajdziemy także rozbudowane oświetlenie i wsparcie dla technologii DLSS.
- 27 października — Ghostrunner — wyczekiwana przeze mnie polska gra, w której znajdziemy ray tracing, który posłuży nam do wyświetlania odbić i cieni. Dodatkowo gra wzbogacona będzie o DLSS, poprawiający wydajność gry w wysokich rozdzielczościach.
- 28 października – Xuan-Yuan Sword VII — w tej grze ray tracing będzie wykorzystywany do wyświetlania globalnego oświetlenia, nie zapomniano również o technologii DLSS.
Ponadto, kilka wydanych już gier zostanie wzbogacone o technologię Nvidii jeszcze w listopadzie:
- Edge of Eternity – gra dostępna aktualnie w fazie wczesnego dostępu otrzyma wsparcie techniki DLSS
- Mortal Shell – gra otrzyma wsparcie ray tracingu do wyświetlania cieni oraz technikę DLSS
- Mount & Blade II: Bannerlord – gra otrzyma technikę DLSS
- World of Warcraft: Shadowlands – gra otrzyma wsparcie ray tracingu do wyświetlania cieni
Najlepsze jak zawsze na koniec!
To oczywiście nie wszystko, bo jak pewnie zauważyliście, w powyższej liście brakuje trzech najgłośniejszych tytułów końcówki tego roku:
- 29 października — Watch Dogs: Legion będzie wykorzystywać ray tracing do wyświetlania odbić oraz będzie posiadać technikę DLSS
- 13 listopada — Call of Duty: Black Ops — Cold War, gra będzie wykorzystywać ray tracing, a także technikę DLSS
- 19 listopada — Cyberpunk 2077, dla wielu pewnie najważniejsza premiera tego roku, gra CD Projekt RED będzie wykorzystywać ray tracing do wyświetlania odbić, cieni, okluzji otoczenia oraz globalnego rozproszonego oświetlenia. Cyberpunk 2077 będzie korzystał także z technologii DLSS
Jak więc widać, gier wspierających ray tracing jest już powoli coraz więcej na rynku, co z pewnością zachęci graczy komputerowych na zakup nowych kart graficznych od NVIDII. A czy Wy już korzystacie z technologii ray tracingu w grach?
Zobacz też: