Głośniki Bluetooth produkcji JBL należą do najchętniej wybieranych przez kupujących. Mimo że dotychczasowe modele rozchodzą się jak ciepłe bułeczki, włodarze firmy postanowili kuć żelazo póki gorące i odświeżyli swoje najpopularniejsze modele, w tym niekwestionowanego króla marketowych koszy – JBL Go.
Fajny dźwięk w fajnym opakowaniu
Spośród wszystkich głośników działających w oparciu o technologię Bluetooth, jakie dostępne są w sprzedaży w Polsce, JBL Go i jego następca – JBL Go 2, to zdecydowanie najczęściej wybierane modele. Duża zasługa w tym, że spotkać je można we wszystkich sklepach z elektroniką i praktycznie każdym markecie. Co do zasady, umieszczone już nie na półkach, ale w ogromnych koszach na towary promocyjne.
Ich imponującej popularności nie można się dziwić – za około 100 złotych oferują naprawdę niezłą jakość dźwięku, solidne wykonanie i ciekawe wzornictwo. Pozostałe modele JBL, choć już nieco droższe, również cieszą się niemałą popularnością.
Mimo że wyniki sprzedażowe marki JBL są bardzo dobre, uznano, że odświeżenie najpopularniejszych modeli wyjdzie im na dobre. Stąd niedawna premiera JBL Go 3, Xtreme 3 i Clip 4.
JBL Go 3 – zupełnie nowe wzornictwo
Dotychczasowe modele JBL Go i Go 2 cechowały się minimalistycznym wzornictwem. Niewielkie, prostokątne skrzynki, dostępne w wielu przeróżnych kolorach, z pewnością mogły się podobać. Decyzja o sporej zmianie w wyglądzie może zatem dziwić.
Nowa odsłona JBL Go została zaoblona ze wszystkich stron oraz wzbogacona o uchwyt ze sznurka, pozwalający zaczepić głośnik do karabińczyka. Dotychczasowe gniazdo microUSB zastąpiono USB-C, a standard komunikacji Bluetooth podniesiono do wersji 5.1.
JBL Go 3 legitymuje się normą odporności na wodę i pył IP67, a maksymalny czas pracy na baterii to 5 godzin. Początkowo dostępny będzie w kolorach białym, różowym, czarnym, niebieskim, ciemnoniebieskim, czerwonym i zielonym. Pojawi się również wersja moro.
Sprzedaż JBL Go 3 rozpocznie się w październiku, a jego cena to 39,99 euro.
JBL Xtreme 3 – muzyka na całą imprezę
Głośnik JBL Xtreme 3, w porównaniu do poprzednika, nie jest już konstrukcją rewolucyjną w zakresie wzornictwa. Doczekał się jednak kilku usprawnień (m.in. USB-C zamiast microUSB zarówno do ładowania głośnika, jak i realizowania funkcji powerbanku i Bluetooth 5.1), a czas pracy na baterii może wynosić aż 15 godzin.
To wystarczająco dużo, by zapewnić muzykę przez cały czas trwania imprezy. Nie straszne mu zachlapanie czy zasypanie piaskiem – jego norma odporności to IP67.
Cena JBL Xtreme 3 to 299 euro, jego sprzedaż rozpocznie się w październiku.
JBL Clip 4 – nowe wcielenie głośnika dla aktywnych
JBL Clip 4 to kolejny głośnik, którego zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do kosmetyki. Odświeżone wzornictwo, norma IP67, Bluetooth 5.1, USB-C, i 10 godzin pracy na baterii to jego kluczowe atuty. Cena – 59,99 euro, w sprzedaży od listopada.
Pełny opis produktów i zdjęcia wszystkich wersji kolorystycznych dostępne są na stronie JBL.
Nowości od marki należącej do koncernu Samsung prezentują się naprawdę zachęcająco, choć osobiście bardziej wolałem wzornictwo znane modeli Go i Go 2. A Wy?