Chyba nikt nie będzie się ze mną kłócił, jeśli stwierdzę, że Acer nie jest jednym z najlepiej radzących sobie producentów na rynku tabletów (tu widzę przede wszystkim Apple, Asusa i Samsunga). Nie zmienia to jednak faktu, że Acer chce być jednym z bardziej liczących się koncernów i planuje mocne uderzenie. Zwłaszcza na rynek budżetowego sprzętu. To ma pozwolić firmie na sprzedanie w sumie dziesięciu milionów tabletów w 2013 roku, co oznaczałoby wzrost poziomu sprzedaży o 400 procent w stosunku do ubiegłego roku.
Z informacji ujawnionych przez Digitimes wynika, że Acer zamierza sprzedać siedem milionów egzemplarzy z Androidem. Resztę, czyli trzy miliony, mają stanowić modele z systemem operacyjnym Microsoftu, Windows 8. Wysoki poziom sprzedaży mają pomóc osiągnąć dwa nadchodzące urządzenia z niższej półki cenowej. Mają to być modele 8- i 10,1-calowe, wycenione, odpowiednio, na 150 dolarów i 200 dolarów, choć wcześniej spekulowano o nieco wyższych kwotach: 200 i 250 dolarów. Na chwilę obecną nie wiadomo na kiedy producent przewiduje ich premierę.
Aktualnie miesięczną sprzedaż Acera Iconia B1 (599 złotych) szacuje się na 200-300 tysięcy sztuk. Przypomnijmy, że jest to tablet oferujący dwurdzeniowy procesor MediaTek 1,2GHz, 8GB pamięci, slot kart microSD, ekran 7″ 1024 x 600 pikseli, GPS oraz Bluetooth. Jego recenzję możecie przeczytać pod tym adresem.
10 milionów sprzedanych tabletów, to całkiem sporo. Ciekawe czy Acerowi uda się przekroczyć tę barierę.