Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Krajowej Administracji Skarbowej, począwszy od 15 lutego 2020 roku można skorzystać z opcji elektronicznego rozliczenia PIT za 2019 rok.
W ubiegłym roku polscy podatnicy otrzymali możliwość skorzystania z elektronicznego rozliczenia podatku dochodowego. Z uwagi na brak konieczności ręcznego wypełniania deklaracji i stania w długich kolejkach do okienek w urzędach skarbowych, usługa odniosła spory sukces. Nie inaczej jest w tym roku, gdzie już od momentu uruchomienia usługi utworzyła się spora elektroniczna kolejka.
Liczba zainteresowanych przerasta możliwości serwerów
O trudnościach ze złożeniem deklaracji spowodowanych przeciążeniem serwerów wiemy od redakcyjnego kolegi Grzegorza, który usiłował rozliczyć się dziś w godzinach porannych. Poinformował, że w serwisie roi się od błędów, wynikających najprawdopodobniej z przeciążenia serwerów. Kopię roboczą rozliczenia udało się zapisać dopiero za drugim razem, po sporym oczekiwaniu.
Niestety, wygenerowanie podglądu deklaracji przerosło możliwości zatłoczonych serwerów. Trzy podjęte próby skończyły się utknięciem na następującym komunikacie:
Zaistniała sytuacja nie dziwi – każdy, kto tylko ma taką możliwość, chce rozliczyć się jak najszybciej, żeby móc jak najszybciej otrzymać zwrot podatku za 2019 rok. W poprzednim roku ten, w przypadku złożenia elektronicznego rozliczenia, pojawiał się na koncie podatnika często już po kilku dniach od złożenia deklaracji.
Masz trudności z e-PIT-em? Skorzystaj z dedykowanej infolinii!
Dla wszystkich tych, którzy mają trudność ze złożeniem elektronicznej deklaracji, Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiła dedykowany numer infolinii, pod którym pracownicy KAS pomagają w złożeniu e-PIT-u.
Krajowa Informacja Skarbowa pełni dyżur 15 lutego w godzinach od 7:00 do 15:00 pod następującymi numerami telefonów: 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych) i 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych).
Masz pytania na temat usługi #TwójePIT?
Skorzystaj 15.02.2020 r. (sobota) z infolinii Krajowej Informacji Skarbowej! Konsultanci #KIS będą dostępni pod nr tel.:
☎️801 055 055 (dla połączeń z tel. stacjonarnych),
?22 330 03 30 (dla połączeń z tel. kom.). #KAS #KASdlaWAS pic.twitter.com/wDA7x2da9Y— Krajowa Adm.Skarbowa (@KAS_GOV_PL) February 14, 2020
Wszystkich zachęcamy do skorzystania z tej bardzo wygodnej formy rozliczenia, należy jednak pamiętać, że mogą z niej skorzystać wyłącznie osoby posiadające aktywny Profil Zaufany albo dysponują danymi z rozliczenia za rok ubiegły. Ten można założyć chociażby za pośrednictwem bankowości elektronicznej większości dużych banków. Prosimy również o informacje w komentarzach, czy udało wam się bez problemu złożyć elektroniczną deklarację. Ja niestety cały czas odbijam się od takiej, czerwono-białej ściany:
Źródło: Krajowa Administracja Skarbowa