Zapowiedź Watch Dogs: Legion nie była dla nikogo zaskoczeniem. Gracze ucieszyli się z potwierdzenia ich wymagań odnośnie przyjemnego settingu i satysfakcjonującej liczby nowości względem poprzednika. Zdecydowanie jest to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier 2020 roku. Ciepło przyjęta druga odsłona serii nie sprzedała się najlepiej pomimo naprawdę dobrej jakości, więc Ubisoft przy okazji zapowiedzi następcy zadbał nie tylko o odpowiednią liczbę innowacji, ale też o kreatywny i głośny marketing.
Zjawiskowe technologie
Na twitterowym koncie należącym do BBC pojawił się krótki wywiad ze stojącym za kolejną częścią Watch Dogs dyrektorem kreatywnym – Clintem Hocking. Nie jest to bynajmniej typowa seria pytań i odpowiedzi. Producenci gry pokusili się o bardziej kreatywne podejście do sprawy.
Pracownicy Ubisoftu dosłownie przenieśli Marca Cieslak – dziennikarza BBC oraz jego rozmówcę do świata gry poprzez wykorzystanie technologii motion capture. Mimika twarzy i realistyczne odwzorowanie ruchów postaci robią jeszcze większe wrażenie, kiedy chwilę wcześniej mogliśmy zobaczyć „żywą” wersję dziennikarza w studiu mo-cap. Równie pięknie prezentuje się technologia śledzenia promieni światła, która również została zaimplementowana do gry.
Watch Dogs: Legion. In a world first @MarcCieslak interviews the games creative director inside the video game itself.
Catch it on TV @BBCBreakfast and @BBCClick. pic.twitter.com/U3FQXiRQGr— @bbcclick (@BBCClick) January 25, 2020
Wirtualny Brexit?
Akcja Watch Dogs: Legion umiejscowiona została w dystopijnym Londynie niedalekiej przyszłości. Clint Hocking tłumaczy wybór lokalizacji różnorodną kulturą, mnogością ciekawych lokacji i miejsc, do których potencjalnie chcieliby udać się gracze. Co ciekawe, twórca Legionu odniósł się również do faktu występowania wątku Brexitu w wirtualnej stolicy Wielkiej Brytanii.
Według niego, wprowadzenie do produkcji popularnego w mediach zdarzenia, które w dodatku jest dość kontrowersyjne, ma ułatwić graczom osiągnąć pewne poczucie immersji i powiązanie ze światem Watch Dogs. Z artystycznego punktu widzenia jest to zabieg wręcz wymagany do stworzenia wiarygodnego świata, w który gracz chciałby się zaangażować.
Watch Dogs: Legion zadebiutować ma w drugiej połowie 2020 roku. Nie poznaliśmy jeszcze oficjalnej daty premiery.
Źródło: Twitter