Ponieważ Apple Pay i Google Pay są dostępne w zdecydowanej większości banków operujących na terenie Polski, przyszedł czas na poszerzanie zaplecza usługowego dla takich standardów płatności jak Garmin Pay i Fitbit Pay. Dziś zrobiły to instytucje Nest Bank i mBank.
Garmin Pay w mBanku
To chyba najbardziej wyczekiwana funkcja płatności ostatnich miesięcy, biorąc pod uwagę jak dużą bazę aktywnych użytkowników ma w naszym kraju Garmin oraz jak szeroki jest wachlarz modeli smartwatchy tego producenta, które są w stanie obsługiwać płatności zbliżeniowe. Najnowszym zegarkiem z taką funkcjonalnością jest Tactics Delta, który wyróżnia się obudową z certyfikatem militarnej normy wytrzymałości.
Wszystko więc zależy od tego, czy mamy rachunek bankowy w odpowiedniej instytucji finansowej oraz jaką kartą płatniczą się posługujemy. Na przykład Garmin Pay jest obsługiwane w Nest Banku, ale tylko w połączeniu z kartami Visa.
Teraz do grona instytucji współpracujących z Garmin Pay dołącza mBank, wprowadzając nowość zarówno dla kart Visa, jak i Mastercard. Dla klientów mBanku i jednocześnie użytkowników smartwatchy Garmina to pewnie spore ułatwienie. Nie trzeba będzie już „omijać systemu”, podpinając pod Garmin Pay kartę Revoluta.
Pełną listę banków oferujących wsparcie dla Gramin Pay (minus mBank, oczywiście), znajdziecie w poniższym artykule.
Smartwatche z NFC, którymi można płacić w Polsce – jakie warto kupić?
Fitbit Pay w Nest Banku
Nest Bank stara się być dostępny dla zróżnicowanych klientów i oferować obsługę standardów płatności, które im odpowiadają. W banku tym można już płacić za pomocą Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, a teraz także – Fitbit Pay. Trzeba tylko pamiętać, że obsługa Fitbit Pay ograniczona jest do kart Visa.
Fitbit ma mniejsze zaplecze urządzeń z NFC (jeśli chodzi o smartwatche – wyposażono w ten moduł tylko cztery modele), ale w żadnym stopniu nie oznacza to, że z tego powodu ich użytkownicy mieliby być pomijani.
Cieszy, że banki działające na terenie Polski poszerzają swoje usługi o funkcje ułatwiające życie klientom, nawet jeśli miałaby to być tylko nieliczna grupa. Wprowadzenie kolejnych standardów płatności wymaga nieco zachodu, ale cementuje zaufanie klienta do banku i wpływa na jego lojalność, a to bardzo ważne czynniki w branży finansowej.
Polacy naprawdę polubili płatności z wykorzystaniem Google Pay i Apple Pay