AirPods i droższe AirPods Pro to prawdziwy hit. Apple zdominowało rynek bezprzewodowych słuchawek w 2019 roku.
Pamiętam, jak tuż po premierze słuchawek AirPods, w internecie pojawiło się sporo opinii wyśmiewających ich wzornictwo. Najczęściej były porównywane do końcówek szczoteczek elektrycznych. Co więcej, wiele osób zarzucało, że łatwo będzie je zgubić, co najczęściej miało wiązać się z koniecznością kupna nowego egzemplarza i wydatkiem 800 złotych – bo taka była cena w dniu premiery.
Cóż, fani nadgryzionego jabłka zauroczyli się jednak w nowym produkcie. Słuchawki okazały się sprzedażowym hitem i ten trend trwa do dzisiaj. Według danych opublikowanych przez Strategy Analytics, najczęściej kupowanymi w pełni bezprzewodowymi słuchawkami w 2019 roku były właśnie Apple AirPods.
Recenzja słuchawek Apple AirPods. Choć od premiery minęły już dwa lata, wciąż wzbudzają kontrowersje
Rynek bezprzewodowych słuchawek w 2019 roku
Firma Tima Cooka w zeszłym roku dostarczyła 58,7 mln słuchawek AirPods, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 54,4%. Tak, co drugie sprzedawane w pełni bezprzewodowe słuchawki miały logo Apple. Ponadto, ze względu na wysoką cenę, AirPods zgarnęły aż 71% wszystkich przychodów z globalnego rynku.
Druga, odległa pozycja, należy do Xiaomi. Chińczycy, podobnie jak na rynku smartfonów, starają się zainteresować klientów świetnym stosunkiem jakości do ceny. Xiaomi Mi True Wireless można kupić już za nieco ponad 200 zł w oficjalnej dystrybucji. Dla porównania, AirPods 2 kosztują około 650 zł. Warto dodać, że Xiaomi ma w ofercie jeszcze tańsze modele bezprzewodowych pchełek. Firma w 2019 roku dostarczyła 9,1 mln słuchawek, co zapewniło jej 8,5% udziałów.
Podium zamyka Samsung z wynikiem 7,4 mln sprzedanych słuchawek i udziałem na poziomie 6,9%. Wyraźnie widać, że dwóch pozostałych największych producentów mocno odstaje od Apple. Ken Hyers, dyrektor w Strategy Analytics, zauważa, że nawet jeśli inne firmy wejdą na rynek, to Apple pozostanie dominującym dostawcą do połowy następnej dekady.
Rynek w pełni bezprzewodowych słuchawek rozwija się dynamicznie. Strategy Analytics dodaje, że przychody z tego segmentu urządzeń wzrosły o imponujące 200%, a do 2024 roku przychody ze sprzedaży mają osiągnąć 100 mld dolarów. W związku z tym, jak najbardziej należy spodziewać się coraz mocniejszej konkurencji, a także silnego ataku chińskich producentów, którzy będą oferować coraz tańsze słuchawki.
Polecamy również:
AirPods Pro sprzedają się jak ciepłe bułeczki? Apple zwiększa produkcję
źródło: GSMArena, Strategy Analytics