Do oferty producenta z Ingolstadt dołączył kolejny elektryczny samochód. Oto Audi e-tron Sportback, czyli SUV o sportowym charakterze.
Elektryczne cztery pierścienie
Audi, podobnie jak chociażby BMW czy Volvo, stawia na elektryfikację swojego portfolio. Mamy już hybrydy typu plug-in, które mogą pokonać kilkadziesiąt kilometrów wyłącznie na akumulatorach, a także w pełni elektryczny model e-tron. Oczywiście to dopiero początek zmian.
Najnowszy samochód, nazwany Audi e-tron Sportback, zwraca uwagę sylwetką. Jak podkreśla sam producent, łączy on przestronnego SUV-a z elegancją czterodrzwiowego coupé. To naprawdę spore auto, które mierzy 4,9 m, szerokość wynosi 1,9 m, a wysokość 1,6 m.
Zasięg i osiągi
Audi e-tron Sportback dostępny będzie w dwóch podstawowych wariantach, które zapewnią różną moc i zasięg na w pełni naładowanych akumulatorach. Pierwsza wersja 50 quattro to 313 KM, maksymalny moment obrotowy 540 Nm i zasięg 347 km według normy WLTP. Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności 71 kWh. Pierwsza setka na zegarach pojawia się po 6,8 s, a maksymalna prędkość wynosi 190 km/h.
Dla bardziej wymagających klientów przygotowany został wariant o oznaczeniu 55 quattro. Tutaj do dyspozycji mamy 360 KM i maksymalny moment obrotowy 561 Nm. Ze względu na cięższe akumulatory, wzrost osiągów jest niewielki – 6,6 s do 100 km/h i prędkość do 200 km/h. Warto jednak zaznaczyć, że dostępny jest specjalny tryb sportowy, który pozwala polepszyć przyspieszenie – 5,7 s do setki. Audi e-tron Sportback 55 quattro to akumulatory o pojemności 95 kWh, co przekłada się na zasięg do 446 km według WLTP.
Należy mieć na uwadze, że zasięg nie jest imponujący. Ford w Mustangu Mach-E deklaruje przejechanie do 600 km. Nowe BMW i4 ma zapewniać podobny rezultat. Model e-tron Sportback obsługuje szybkie ładowarki, które pozwalają na naładowanie akumulatorów do 80% w około 30 minut. W przypadku 50 quattro wymagana jest ładowarka o mocy 120 kW, natomiast 55 quattro potrzebuje 150 kW.
Audi e-tron Sportback do pierwszych klientów trafi już wiosną 2020 roku. Za podstawową wersję 50 quattro trzeba będzie zapłacić 71 350 euro. Oczywiście cena może znacząco wzrosnąć, jeśli klient zdecyduje się na wyposażenie dodatkowe. Wśród ciekawszych opcji znajdą się m.in. wirtualne lusterka, znane z Audi e-tron.
Polecamy rownież:
Dopłaty do samochodów elektrycznych w Polsce stają się faktem
źródło: Audi, AutoCentrum