Facebook najwidoczniej poczuł oddech cieszącego się dużą popularnością TikToka. Instagram otrzymał funkcję, która jest wyraźnie inspirowana możliwościami konkurencyjnej aplikacji.
Instagram z nowym formatem wideo
Jak informuje serwis TechCrunch, Instagram wprowadził relacje Reels, które pozwalają tworzyć krótkie, maksymalnie 15-sekundowe klipy łączące wideo z muzyką. Właśnie takie treści są niezwykle popularne w konkurencyjnym TikToku i to one przyniosły chińskiej aplikacji duże zainteresowanie wśród młodych odbiorców.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/11/Instagram-Reels-Creation-542x900.png)
Warto zauważyć, że to nie pierwszy raz, gdy Instagram kopiuje rozwiązania konkurencji. Wcześniej serwis społecznościowy otrzymał zestaw funkcji wyraźnie zbliżonych do możliwości oferowanych przez Snapchata. Celem było m.in. zatrzymanie użytkowników, a także pozyskanie nowych osób korzystających wyłącznie ze Snapa.
Podobnie jak w aplikacji TikTok, użytkownicy Instagrama mogą korzystać z ogromnej biblioteki audio, a także pożyczać muzykę z materiałów udostępnionych przez znajomych, tworząc w ten sposób różne remiksy. Dostępne są również filtry, naklejki i inne efekty, które pozytywnie wpływają na atrakcyjność wideo.
Nowość jest obecnie dostępna wyłącznie w Brazylii na urządzeniach z Androidem i iOS. Niewykluczone jednak, że z czasem, po pozytywnym zakończeniu fazy testowej, funkcja Reels pojawi się u wszystkich użytkowników. W końcu dopiero masowe wdrożenie powinno pozwolić firmie na konkurowanie z TikTokiem, który sporym zainteresowaniem może pochwalić się nie tylko na rodzimym rynku, ale również w Europie.
To już kolejna próba walki z TikTokiem
Facebook ma na koncie inną, oddzielną aplikację, która oferuje opcje podobne do TikToka. Nazywa się ona Lasso i umożliwia tworzenie krótkich wideo z dołączoną ścieżką audio.
Obecnie zarówno Instagram Reels, jaki i Lasso, skierowane są tylko na wybrane rynki. Jak zaznacza Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka, celem jest zainteresowanie użytkowników w krajach, gdzie TikTok nie zdobył jeszcze silnej pozycji. Dopiero później aplikacje mogą zostać wydane w kolejnych regionach.
Silna pozycja Instagrama jak najbardziej może pozwolić na przyciągnięcie osób, które korzystają z TikToka. Wygrać może chociażby wygoda – wszystkie funkcje w jednej aplikacji. Kolejną zaletą może być ogromna baza użytkowników – Instagram nadal jest popularniejszy.
Polecamy również:
Instagram ukryje polubienia w USA. Nie wszyscy się z tego cieszą
źródło: TechCrunch