Nintendo zaskoczyło samo siebie: tak dobrego odbioru Switcha Lite nie przewidywano. Od premiery sprzedano 1,95 mln sztuk tej wersji konsoli.
Nintendo dotąd sprzedało 4,98 mln sztuk konsoli Switch (w ciągu sześciu miesięcy od stycznia 2019 roku) oraz 1,95 mln sztuk jej „lżejszej” wersji, Switch Lite. To świetne wyniki.
Firma spodziewa się osiągnąć w tym roku 18 milionów sprzedanych sztuk obu edycji konsol. Szef Nintendo, Shuntaro Furukawa, nie widzi potrzeby korygowania tej prognozy, choć szanse na to, że całoroczny wynik przekroczy tę liczbę są spore.
Premiera Switcha Lite była częścią dążeń firmy z Kioto do rozszerzenia atrakcyjności podstawowej wersji konsoli i trafienie z nią do innego rodzaju graczy, dla których zabawa w trybie stacjonarnym, ze sprzętem podłączonym do telewizora, wcale nie jest istotna i przedkładają oni nad to granie mobilne. Popyt na konsolę w odmianie Lite powinno wzmóc pojawienie się nowych tytułów ze świata Pokemon.
Pieniądze płyną do Nintendo szerokim strumieniem
Zysk operacyjny Nintendo za kwartał obejmujący miesiące lipiec, sierpień i wrzesień, wyniósł 615 milionów dolarów. To dwukrotnie więcej niż rok wcześniej i znacznie więcej niż jeszcze kilka miesięcy temu przewidywali analitycy.
Firma sporo zyskuje na mocnej komercjalizacji uniwersum Pokémon – kieszonkowe stworki trafiają do gier, sklepów w postaci zabawek oraz na ekrany kin. Znacznie bardziej konserwatywnie Nintendo podchodzi do monetyzowania postaci takich jak Mario. Niedawno na Androida i iOS trafiło mobilne Mario Kart Tour, które nie zebrało zbyt przychylnych recenzji, choć biło rekordy pobrań przez pierwsze tygodnie od premiery.
Wiedźmin 3 Switch Edition – święty graal podróżnika (krótka recenzja)
źródło: Reuters przez Gadgets360