Android Automotive OS, który znajdzie się w Volvo XC40 Recharge, wkrótce zyska konkurencję. LG i Qualcomm pracują nad nowym systemem operacyjnym webOS Auto.
System infotainment oparty na Linuksie
Patrząc na ostatnie trendy na rynku motoryzacyjnym, wyraźnie widać, że coraz większy udział w nim chcą mieć firmy technologiczne, znane głównie ze smartfonów, komputerów czy usług internetowych. Wśród nich znajdują się tacy giganci, jak chociażby Apple, Google czy NVIDIA. Plany związane z mocniejszym wejściem do świata samochodów ma również LG. Firma ogłosiła współpracę z Qualcommem, której celem jest dostarczenie systemu inforozrywki webOS Auto.
Opracowywany projekt łączy oprogramowanie webOS Auto z platformą Qualcomm Snapdragon ADP (Automotive Development Platform). Ma to zapewnić system, który zarówno kierowcom, jak i pasażerom pozwoli cieszyć się wyższym komfortem użytkowania pojazdów. Oczywiście całość ma być na tyle atrakcyjna, że zachęci producentów samochodów do porzucenia obecnych, często bardziej autorskich rozwiązań.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/10/1c6df4c240fb07a5e81d0452373fa712-1200x665.jpg)
webOS Auto oparty jest na Linuksie. Warto dodać, że kod źródłowy otwartego oprogramowania webOS Open Source Edition, a także powiązane z nim programy narzędziowe i dokumentację można pobrać ze strony internetowej. Takie podejście LG może zachęcić deweloperów do rozwoju platformy, a także do tworzenia aplikacji.
Sztuczna inteligencja w samochodzie
Wspomniana platforma Qualcomma dostarcza funkcje systemu infotainment, w których do pracy zaprzęgnięto sztuczną inteligencję. Ważnym elementem jest wydajny układ graficzny, odpowiadający za przetwarzanie grafiki na ekranach umieszczonych w samochodzie. Procesor ma poradzić sobie z obsługą wysokiej rozdzielczości, a także kilku wyświetlaczy jednocześnie.
Qualcomm Snapdragon ADP może odpowiadać zarówno za treść widoczną na centralnym ekranie systemu infotainment, wskazania wyświetlane na wirtualnych zegarach, a także materiały dostępne dla pasażerów siedzących z tyłu.
Producenci samochodów jak najbardziej mogą być zainteresowani wyborem webOS Auto. Przede wszystkim powinno to obniżyć koszty produkcji i wsparcia bardziej autorskich rozwiązań. Dzięki temu, firmy będą mogły skupić się na innych dziedzinach niż rozwój oprogramowania, takich jak chociażby napędy czy systemy wsparcia kierowcy.
Polecamy również:
BMW iDrive 7.0 – sprawdziłem, co oferuje najnowszy system operacyjny BMW
źródło: materiały prasowe