Lootboxy są źródłem wielu kontrowersji. Najwyraźniej Psyonix i Epic nie chcą mieć przez nie kłopotu. Już wcześniej poinformowali, że skrzynki z losowymi nagrodami znikną z Rocket League. Teraz wiemy, co je zastąpi i jak wpłynie to na handel w grze.
W Rocket League po każdej grze możemy otrzymać losową nagrodę. Może nią być nowy baner konta, nowe koła czy też czapka na samochód. Oprócz czysto kosmetycznych przedmiotów, możemy również dostać jedną z wielu skrzynek dostępnych w grze. Skrzynkę da się otworzyć na dwa sposoby. Pierwszym jest użycie „dekryptora” (rzadkiego przedmiotu otrzymywanego w ramach eventów lub jako nagroda za wbicie kolejnego poziomu w danym sezonie) – wówczas gracz otrzymuje przedmiot bez możliwości handlu nim. Drugim jest kupno klucza – wtedy otrzymujemy przedmiot i możemy z nim zrobić, co tylko chcemy, np. podarować go znajomemu albo wymienić się z innym graczem na coś innego.
![Rocket League](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/10/RL-Screenshot-Refresh-0077.309bf22bd29c2e411e9dd8eb07575bb1.jpg)
Od grudnia skrzynki znikną z gry. Zastąpią je schematy. Schemat od razu pokaże, jaki przedmiot się w nim znajduje i za jaką kwotę możemy go odblokować. Takie same przedmioty w Rocket League (np. te same koła) mogą różnić się od siebie kolorem i certyfikatem liczącym nam np. ilość goli zdobytych podczas noszenia danego itemu. Schemat będzie uwzględniał również te wariacje, więc kompletnie zlikwiduje losowość w odblokowywanych w ten sposób nagrodach.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/10/fd1ffa99837d79302c9b28efa2bbfd11.png)
Schematy i brak skrzynek to nie jedyne zmiany, jakie zagoszczą w grze. Zostanie do niej dodany również sklep, w którym do kupienia będą tymczasowo wystawiane przedmioty. Z tego powodu w grze pojawi się specjalna waluta – kredyty (do zakupienia oczywiście za prawdziwe pieniądze). Jest to system znany każdemu graczowi Fortnite’a. Obecne przedmioty ze skrzynek, jak i wszystkie przedmioty nabyte po aktualizacji, zostaną przypisane do naszego konta i nie będzie można nimi handlować. Taką możliwością cieszyć się będą mogły jedynie wspomniane wcześniej losowe itemy otrzymane po meczu (które zazwyczaj są słabej jakości i mało komu się podobają).
![Rocket League](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/10/6a7d539dc799639ab8d214ec64de86b1.jpg)
Jest to fundamentalna zmiana funkcjonowania systemu przedmiotów w Rocket League. Od premiery gry powstało wiele stron specjalizujących się w handlu przedmiotami ze skrzynek, jak i samymi skrzynkami. Od grudnia ma to się zakończyć, a wszystkie skrzynki, które mamy w posiadaniu, zmienione zostaną na losowe schematy odpowiadające przedmiotom możliwym do zdobycia ze skrzynek. Wiele osób chwali decyzję podjętą przez Psyonix. Wyeliminowanie skrzynek eliminuje również losowość i niezdrową zachętę do kupna kolejnych kluczy, prawda? Niekoniecznie…
Obecny system przepustki sezonowej kompletnie temu przeczy. Co prawda wykupując ją wiemy, co z przepustki otrzymamy i tak to działa do pewnego poziomu. Po odblokowaniu poziomu z ostatnią nagrodą nadal możemy odblokowywać kolejne. Nagrodami za nie są te same przedmioty, które dostaliśmy wcześniej, tylko w specjalnej wersji. Możemy otrzymać przedmiot w innym kolorze, ze specjalnym certyfikatem lub w zupełnie nowej, unikatowej wersji, co nie może się zdarzyć podczas zdobywania standardowych leveli. Oczywiście wbicie kolejnych, końcowych poziomów jest niezwykle czasochłonne, chyba że kupimy je za pieniądze.
![Rocket League](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/10/b7b9293d9d40d629fb469030666e0d92.jpg)
Takie otwieranie kolejnych progów przepustki sezonowej na YouTubie stało się tak samo popularne, jak otwieranie skrzynek. Zmiana podyktowana najprawdopodobniej odgórnie przez Epic pewnie nie wiąże się z dbaniem o gracza, a polega raczej na zmianie obecnego systemu monetyzacji na bardziej korzystny i przy okazji pozwoli odciąć się od krytyków „lootboksów”. W międzyczasie jednak możecie cieszyć się najnowszą skrzynką, która już jutro pojawi się w grze jako ta ostatnia.
![Rocket League](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/10/crate-18_hero_sentinel_wip.jpg)
Źródła: RocketLeague, opracowanie własne