Dzięki Google Pay coraz więcej osób zostawia swoje karty debetowe/kredytowe w domu i płaci za zakupy za pomocą smartfona. Jeśli jednak w ostatnim czasie mieliście problem z tą usługą i płatność nie chciała dojść do skutku, to niestety nie jesteście wyjątkiem.
Gdyby nie fakt, że wczoraj bezskutecznie próbowałem zapłacić Google Pay w dwóch sklepach, prawdopodobnie nie dowiedziałbym się, że coś jest nie tak z tą usługą (na szczęście w jednym przypadku uratował mnie BLIK, w drugim niestety musiałem odejść ze spuszczoną głową od kasy, ponieważ miałem przy sobie jedynie smartfon i klucze, karty zostawiłem w domu).
Początkowo pomyślałem, że chyba moduł NFC w moim Huawei Mate 9 przestał działać i nawet zacząłem się już godzić z wizją oddania go do serwisu, ale coś mnie tknęło, żeby sprawdzić komentarze do Google Pay w Sklepie Play. I to był strzał w dziesiątkę, ponieważ mnóstwo osób skarży się na podobne problemy.
Najwięcej komentarzy pojawiło się we wtorek, 14 maja 2019, jednak niektóre opublikowano jeszcze wcześniej. We wszystkich powtarza się to samo: płatności Google Pay nie działają od kilku dni. Problemy najczęściej występują na smartfonach marek Huawei i Honor, lecz nie wyłącznie, bowiem wśród sfrustrowanych użytkowników można też napotkać właścicieli Samsunga Galaxy Note 9 i Nokii 7 Plus.
Wygląda więc na to, że sytuacja jest dość poważna, dlatego zdecydowałem się skontaktować z Google, aby zapytać, czy koncern wie o problemach z Google Pay. W odpowiedzi dostałem informację, że producent zna go i jego zespół już pracuje nad rozwiązaniem.
Niestety na razie Google nie zdecydowało się wyjaśnić, gdzie leży problem i co dokładnie tu zawiniło. Jedyne, co więc pozostaje użytkownikom, to oczekiwać na aktualizację aplikacji, która (miejmy nadzieję) przywróci wszystko do odpowiedniego stanu.
A Wy doświadczyliście problemów z Google Pay? A jeśli tak, to na jakim smartfonie? Dajcie koniecznie znać w komentarzach.
Źródło: własne, Google Pay w Sklepie Play