Chcesz zarobić duże pieniądze na tworzeniu oprogramowania? Nie, nie musisz już tworzyć rozbudowanych narzędzi na komputery czy gier AAA. Wystarczy, że stworzysz dość dobrą, niekoniecznie rewelacyjną, aplikację lub grę na mobilne urządzenia, która dotrze do dużego grona odbiorców. Brak pomysłów? No to zapraszam do zapoznania się z listą najlepiej zarabiających aplikacji w pierwszym kwartale 2019 roku.
Oto lista najlepiej zarabiających aplikacji na początku 2019 roku
Według nowego raportu opublikowanego przez Sensor Tower, który zawiera listę najbardziej dochodowych aplikacji (niebędących grami), mamy nowego lidera. Na pierwszą pozycję wskoczył Tinder. Wyprzedził on aplikację Netflixa, która od kilku lat mogła szczycić się pierwszym miejscem.
Spadek był do przewidzenia, gdy Netflix zdecydował się zrezygnować z „podatku Apple”, usuwając możliwość aktywowania płatnej subskrypcji na urządzeniach z iOS-em. W celu rozpoczęcia korzystania z Netflixa należy teraz skorzystać ze strony internetowej. Netflix nie ma jednak powodów do obaw, ten ruch nie spowoduje odejścia użytkowników. Gorzej ma Apple, bowiem wspomniany podatek generował dodatkowe pieniądze.
Sensor Tower szacuje, że Netflix wygenerował łącznie (App Store i Google Play) 216,3 mln dolarów przychodu w pierwszym kwartale 2019 roku. Z kolei Tinder może pochwalić się świetnym wynikiem na poziomie 260,7 mln dolarów, co oznacza wzrost przychodów o 42% rok do roku.
Trzecie miejsce należy do aplikacji Tencent Video. Na kolejnych pozycjach mamy aplikacje: iQIYI, YouTube, Pandora, Kwai, Line, Line Manga i Youku. Warto zauważyć, że lista najbardziej dochodowych aplikacji niezbyt pokrywa się z zestawieniem tych najpopularniejszych.
TikTok zyskuje na popularności
Największą liczbą pobrań może chwalić się WhatsApp. Następny jest Messenger, a trzecie miejsce należy do aplikacji TikTok, która ostatnio znacząco zyskała na popularności. Według danych Sensor Tower, TikTok zwiększył liczbę nowych użytkowników o imponujące 70% rok do roku. Wzrost był napędzany głównie przez Indie – 88,6 mln nowych użytkowników. Z kolei w Stanach Zjednoczonych TikTok zdobył „tylko” 13,2 mln nowych użytkowników.
TikTok dobrze wypada również pod względem przychodów, aczkolwiek brakuje mu do pierwszej dziesiątki. W pierwszym kwartale tego roku wygenerował 18,9 mln dolarów, co oznacza, że użytkownicy wydali o 222% więcej niż rok temu! Naprawdę imponujący wzrost.
Polecamy także:
źródło: TechCrunch