Reklamy pojawiają się wszędzie. Jest to wartko płynące źródło zarobku, szczególnie jeśli reklamodawca może dotrzeć do dużej grupy odbiorców. A taką grupą z pewnością są użytkownicy Smart TV.
Project OAR – nowe działania Vizio
W sieci na każdym kroku możemy dostrzec spersonalizowane reklamy – ich targetowanie jest możliwe dzięki plikom cookie. Jednak w wypadku smart TV pobieranie informacji na temat preferencji użytkownika nie jest takie łatwe. Dlatego Vizio połączyło siły z 9 firmami zajmującymi się reklamami oraz mediami, takimi jak: NBCUniversal, Disney, AMC, Xandr czy CBS Corp i wspólnie stworzy Project OAR (Open Addressable Ready). Ich celem jest stworzenie standardu umożliwiającego targetowanie reklam poprzez Smart TV.
Reklamy będą selekcjonowane przez podłączony do sieci telewizor. Pomimo że w projekcie bierze udział Vizio, a standard będzie dostępny w ich najnowszym produkcie, nie zamyka to drogi innym producentom telewizorów. Projekt ma być w pełni otwarty, co pozwoli innym firmom na dostosowanie go do swoich potrzeb. Warto wspomnieć, że w 2017 roku Vizio zostało pozwane na kwotę 2,2 miliona dolarów za bezprawne gromadzenie informacji na temat tego, co oglądają ich klienci, więc tym razem wszystko powinno przebiec zgodnie z prawem i dobrymi praktykami.
Z czym to się wiąże?
Organizacja obecnie pracuje nad standardem dla platform, by dostarczyć pewne i trafione rozwiązania w kwestii reklam. Będą one wyświetlane i w formatach liniowych, i w tych na żądanie. Vizio to druga największa firma w Stanach Zjednoczonych zajmująca się Smart TV. Możemy więc spodziewać się, że w jej ślady pójdzie wiele innych przedsiębiorstw.
Jak zawsze, tak i w przypadku targetowania reklam na smart TV firmy będą musiały odpowiednio zadbać o bezpieczeństwo danych użytkowników. Naruszenie prywatności, możliwość wycieku i dostania się informacji w niepowołane ręce – to kwestie, z którymi już za jakiś czas możemy spotkać się dodatkowo ze strony producentów telewizorów. Szczególnie, jeśli spędzamy przed nimi wiele czasu. Oczywiście to najgorszy scenariusz, ale mimo wszystko nie należy tego bagatelizować.
Vizio zapowiada, że w pełni działający produkt powinien zostać przedstawiony na wiosnę tego roku, natomiast do sprzedaży trafi na początku roku 2020.