Telewizja kłamie, dlatego Polkomtel musi zapłacić 4,9 mln zł kary za reklamy wprowadzające w błąd

Sprawa ma już swoje lata. W 2012 roku Polkomtel prowadził kampanię reklamową swojego podoperatora – 36.6. Informacje, które pojawiały się w reklamach wprowadzały klientów w błąd, więc sprawie przyjrzał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I przyjrzał się tak skutecznie, że Polkomtel musi za swoje działania zapłacić blisko 5 milionów złotych kary.

2012 rok był czasem, gdy P4 Sp. z o.o. było na celowniku wszystkich operatorów infrastrukturalnych. Nie wahali się oni niechlubnie „wyróżniać” Fioletowych, obarczając swoich klientów droższymi połączeniami do sieci Play w porównaniu do cen za minutę rozmowy do innych sieci czy na stacjonarne.

Podobnie było w wypadku 36.6 – operatora sieci pre-paid. Polkomtel, który nadzorował jej działanie oraz finansował kampanię reklamową, pokusił się o umieszczenie w materiałach promocyjnych informacji o cenie połączenia telefonicznego do wszystkich sieci za 29 gr za minutę. Sęk w tym, że nie oferta nie obejmowała połączeń z numerami Play, co nie było czytelnie przekazywane w reklamach. Oprócz tego, Plus nie informował, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie do wybranych przez użytkownika numerów sieci stacjonarnych i komórkowych, które trzeba było wcześniej ustawić – rzecz jasna nie za darmo.

Nie dziwne, że po dwóch latach prezes UOKiK nałożył na Polkomtel karę finansową w wysokości ponad 4,9 mln złotych. Co prawda sprawa wędrowała jeszcze przez kilka lat od jednego sądu do drugiego, ale ostatecznie w marcu 2018 r., po ponownym rozpatrzeniu sprawy Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Polkomtela. SOKiK stwierdził brak podstaw do obniżenia nałożonej na Polkomtel kary, więc właściciel sieci Plus musi zapłacić ją w całości.

Nie tak dawno z powodu podobnych przekłamań w reklamach Heyah, T-Mobile musiało zwracać klientom pieniądze za nadpłacone (niezgodnie z materiałami promocyjnymi) środki. W wypadku Polkomtela nie przewiduje się żadnego zadośćuczynienia dla poszkodowanych użytkowników 36.6, a szkoda. Może zabolałoby bardziej.

https://www.tabletowo.pl/2018/04/16/heyah-zle-reklamy-zwrot-pieniedzy/

źródło: wirtualnemedia.pl