Premiera iOS 6 już za, niech zerknę w kalendarz… 9 dni. Oczywiście pewności nie mam, ale wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że jedenastego czerwca na konferencji prasowej w San Francisco światło dzienne ujrzy szósta odsłona mobilnego systemu operacyjnego Apple iOS. Oprogramowanie ma być wyposażone w delikatnie zmieniony interfejs (zamiast czarnych belek z niebieskimi ikonami, elementy interfejsu będą białe, a symbole szare i „wtłoczone”), nową aplikację Mapy oferującą zaawansowane plany miast i ich okolic wykonane w technologii 3D oraz integrację z portalem społecznościowym Facebook i usługą iCloud wzbogaconą o nowe możliwości. Jak donosi serwis 9to5Mac, do tej listy można dopisać także odświeżony wygląd wirtualnych sklepów iTunes, AppStore i iBooks.
Wprowadzone do sklepów zmiany mają skupić się na zwiększeniu intuicyjności interfejsu oraz aspektach społecznościowych. Najprawdopodobniej już wkrótce klienci iTunes, AppStore i iBooks będą mogli podzielić się ciekawym utworem, aplikacją już książką ze znajomymi za pośrednictwem Twittera i Facebooka. Co ciekawe, nowości doczekają się zarówno mobilne, jak i komputerowe klienty sklepów.
Wbrew oczekiwaniom, odświeżone iTunes, AppStore i iBooks nie ułatwią użytkownikom odnajdywania przedmiotów, które mogą im się podobać. Jakiś czas temu Apple zakupiło firmę o nazwie Chomp opracowującą specjalne argumenty mające polecać aplikacje zgodne z gustem i oczekiwaniami testerów. Źródło, na które powołuje się 9to5Mac, twierdzi, że usługa nie jest gotowa na debiut w iOS 6.
Ach, 11 czerwca – przybywaj!
via 9to5Mac