Na świecie funkcjonują już sklepy, do których wchodzi się, zabiera wybrane produkty z półek i po prostu wychodzi, a klienci otrzymują raz w miesiącu zbiorczą fakturę za wszystkie zakupy. W Polsce co prawda jeszcze takich nie ma, ale Carrefour rozpoczął właśnie testy usługi Scan&Go, która ma za zadanie znacznie przyspieszyć proces robienia zakupów.
Zasada jej działania jest bardzo prosta: klient samodzielnie skanuje za pomocą aplikacji i aparatu w smartfonie wszystkie produkty, które zdejmuje z półek, a w kasie pokazuje tylko wygenerowany kod i płaci. W dodatku może to zrobić nie tylko gotówką czy kartą, ale także portfelem elektronicznym Masterpass. Dzięki temu znacznie skraca się czas, jaki trzeba poświęcić na zakupy w sklepie.
Aktualnie Carrefour przeprowadza testy usługi Scan&Go w dwóch lokalizacjach w Warszawie: w supermarkecie przy ul. Światowida 18 i hipermarkecie w Galerii Północnej (czyli tam, gdzie wczoraj Samsung otworzył swój kolejny Brand Store w stolicy). Jeżeli klient chce z niej skorzystać, musi posiadać smartfon, pracujący pod kontrolą Androida 4.4 KitKat lub iOS 8 (lub ich nowszych wydań) i zainstalować najnowszą wersję aplikacji Mój Carrefour. Przedstawiciel marki zapowiada jednak, że docelowo usługa ma być dostępna we wszystkich sklepach w całej Polsce.
Ja osobiście zawsze podchodzę do takich nowinek z ciekawością i uważam, że warto z tego skorzystać, jeżeli ktoś robi zakupy w ww. lokalizacjach. Szkoda tylko, że nie można po prostu zeskanować wszystkich produktów, zapłacić i wyjść, bez konieczności udawania się do kasy. W dodatku czasami może się okazać konieczne wyłożenie niektórych rzeczy na taśmę, aby kasjer je przejrzał. Jednak mimo pewnych niedogodności, i tak z pewnością skróci to czas, który trzeba poświęcić na zrobienie zakupów.
Źródło: informacja prasowa