Ze zbiórkami charytatywnymi jest tak, że na dziesięć uczciwych przypada co najmniej tyle samo wałków. Z tego powodu społeczeństwo dosyć często ma opory przed tym, żeby wysupłać coś z portfela w „słusznym celu”, nawet jeżeli ma taką chęć i możliwość. Istnieje wiele inicjatyw, które zachęcają ludzi do aktywności charytatywnej, a dzisiaj Facebook oficjalnie zaprezentował kolejną z nich, „urodzinową”.
Tak jak wspominałem przy okazji (nieaktualnego już) Humble Mobile Bundle, ze zbiórkami charytatywnymi jest tak, że wiele osób po prostu nie chce dokładać się do nich bezinteresownie. Zresztą nie ma w tym nic dziwnego, bo każdy ma prawo do dysponowania swoimi pieniędzmi w wybrany przez siebie sposób. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że w Polsce coraz popularniejsze staje się to, że pary młode proszą swoich gości o kupienie czegoś na rzecz domu dziecka (lub pobliskiego schroniska, szpitala czy przedszkola) zamiast kwiatów. To całkiem dobry pomysł, ponieważ niezliczone ilości bukietów ostatecznie i tak lądują w koszu, a w ten sposób można zamienić je na coś pożytecznego.
Facebook wyszedł z podobną inicjatywą, z tym, że związaną z urodzinami
Zapewne wielu z Was zdarza się tak, że z okazji okrągłych urodzin dostajecie prezenty – dosyć często nietrafione, a czasem nawet „na siłę”, ale sam fakt ich otrzymania jest niewątpliwą przyjemnością. Mark Zuckerberg wpadł na pomysł, aby przekuć ten zwyczaj w coś społecznie pożytecznego.
I właśnie w ten sposób, każdy Amerykanin na dwa tygodnie przed swoimi urodzinami może zorganizować zbiórkę pieniędzy, które zostaną przekazane na jedną z 750 tysięcy organizacji charytatywnych ze Stanów Zjednoczonych. Dzięki temu znajomi będą mogli po prostu okazać swoją pamięć, zainteresowanie i chęć kupienia prezentu dla solenizanta.
Funkcja – póki co – wygląda na dostępną wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, ale nie widzę przeciwwskazań, aby za jakiś czas trafiła do Polski. Sam pomysł bardzo mi się podoba i mam nadzieję, że stanie się dostępny globalnie już wkrótce.
Ale żeby nie było, że Facebook przygotował coś tylko dla osób udzielających się charytatywnie…
Pojawiła się drobnostka, z którą zapewne mogliście zauważyć w przypadku świętowania rocznicy znajomości na portalu społecznościowym z daną osobą – tym razem w edycji urodzinowej. Facebook automatycznie wygeneruje spersonalizowane wideo dla Twoich bliskich znajomych, które możesz wrzucić mu na tablicę w ramach życzeń. Tego typu filmiki są dosyć popularne, szczególnie wśród młodych osób, ale jestem zadziwiony, że nawet tak osobistą rzecz jak życzenia trzeba zautomatyzować… ;)
źródło: Facebook Newsroom
grafika główna: Pexels, Facebook