Kruger&Matz nie jest spółką akcyjną i nie ma obowiązku publikowania sprawozdań finansowych. Firma jednak postanowiła podzielić się z opinią publiczną wynikami za 2016 rok. I w sumie nie ma się czemu dziwić – w końcu sukcesami trzeba się chwalić. Szczególnie, że mamy tu do czynienia z polską (mimo obco brzmiącej nazwy) marką.
W 2016 roku przychody grupy Lechpol Electronics (w skład której wchodzi brand Kruger&Matz) przekroczyły 145 milionów złotych. W porównaniu z rokiem poprzednim (2015) wypracowana ze sprzedaży marża jest też aż o 120% wyższa.
Jeżeli zaś chodzi o samą markę Kruger&Matz, to odnotowała ona przychody o 50% większe niż w 2015 roku – łącznie 45 milionów złotych. Marża ze sprzedaży wyniosła natomiast w 2016 roku 9,7 miliona złotych i stanowi 31% całej, wypracowanej przez grupę Lechpol Electronics.
Struktura sprzedaży produktów Kruger&Matz jest dość zdywersyfikowana – nie ma ani jednego segmentu, który wyróżniałby się na tle innych. Mimo to, głównymi „motorami napędowymi” firmy są smartfony (27%), telewizory (22%), tablety (16%) i sprzęt audio (14%).
Na poniższym wykresie udało się jednak wyszczególnić również słuchawki (5%), car audio (4%), laptopy (2%) i głośniki Bluetooth (2%).
W 2017 roku Kruger&Matz zamierza m.in. wprowadzić na rynek nowe laptopy z wyższej półki, rozwinąć sieć sprzedaży w Rumunii (w grę wchodzą również własne sklepy) oraz zaistnieć w Wielkiej Brytanii.
Jesteśmy obecnie w momencie bardzo dużych inwestycji kapitałowych w prace nad nowymi produktami. Już niebawem zaprezentujemy naszym klientom wysokiej jakości laptopy z wyższej półki cenowej. Systematycznie unowocześniamy i poszerzamy również stałą ofertę reinwestując w firmę i jej przyszłość niemal każdy zarobiony grosz. Wierzę, że prawdziwy skok kwantowy w obrotach i zyskach dopiero przed nami – Michał Leszek, Kruger&Matz
*Na zdjęciu wyróżniającym Michał Leszek
Źródło: iMagazine