Zajmująca się reklamami firma Chitika przeanalizowała wiele milionów urządzeń z systemem Android korzystających z jej usług, a wyniki trwających jeden tydzień badań opublikowała w sieci. Jednoznacznie wynika z nich, że system operacyjny Google Android 2.3 Gingerbread jest obecnie najpopularniejszą wersją tego oprogramowania i znajduje się na 67% wszystkich uwzględnionych w analizie urządzeń. Na drugim miejscu jest 2.2 Froyo z udziałem wynoszącym 28%, a na trzecim – 2.1 Cupcake. Na pewno zauważyliście, że na tablicy wyników brakuje dedykowanego tabletom Android Honeycomb. Nic dziwnego, ponieważ system ten stanowi jedynie 1% rynku.
Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że tablety internetowe nie zyskują popularności w takim tempie, jak byśmy tego chcieli. Poszczególni producenci wydają się być zadowoleni z wyników sprzedaży swoich urządzeń, lecz w taki przypadku powinno się to przekładać na ich większy udział w rynku. Ten natomiast nadal jest zdominowany przez telefony komórkowe z systemem Android o maksymalnej wersji 2.3, podczas gdy Honeycomb działa wyłącznie na tabletach internetowych. Miejmy nadzieję, że sytuacja ulegnie zmianie po debiucie aktualizacji 4.0 Ice Cream Sandwich, która położy kres wszelkiej fragmentacji panoszącej się w androidowym ekosystemie.
Nieco bardziej optymistycznie kształtuje się analiza opublikowana na stronie Google dedykowanej programistom. Według niej, z tabletów z systemem Android Honeycomb korzysta obecnie 2.4% użytkowników. Rozkłada się na następująco na 0.1% dla wersji 3.0, 1.1% dla wersji 3.1 oraz 1.2% dla wersji 3.2.