Oppo chce wprowadzić swoje smartfony do Stanów Zjednoczonych

Chociaż Oppo sprzedaje już swoje smartfony w krajach innych niż Chiny, firma nie jest oficjalnie obecna w Stanach Zjednoczonych. Jednak może się to zmienić w nadchodzących miesiącach, ponieważ Oppo przewiduje wejście na ten jeden z najtrudniejszych rynków na świecie.

Być może niektórzy jeszcze nie słyszeli o Oppo, ale jest to firma, która wyprzedziła w Chinach takich gigantów jak Huawei, Lenovo Xiaomi, stając się w tym kraju smartfonowym producentem „numer jeden”.

Według źródeł branżowych, Oppo rozpocznie sprzedaż własnych smartfonów w USA pod koniec tego roku. Zwiększenie wysyłek urządzeń na rynkach zagranicznych od jakiegoś czasu było już celem firmy. Ze Stanami Zjednoczonymi Chińczycy wiążą spore nadzieje, ponieważ to kluczowy rynek dla producentów smartfonów, choć ciężki i zdominowany przez Apple.

Oppo ma już pewne doświadczenie na rynku amerykańskim, jednak firma nie sprzedawała tam dotąd telefonów, a jedynie odtwarzacze Blu-ray i inną elektronikę. Żeby przebić się przez świadomość nowych odbiorców, Oppo zamierza reklamować swoje produkty jako smartfony fotograficzne. Czy ma to sens? Poniekąd tak, ponieważ firma posiada ponad 1100 patentów związanych z rozwiązaniami fotograficznymi, z czego 200 jest zarejestrowanych globalnie. Jeżeli urządzenia zostaną rozsądnie wycenione, może to zadecydować o powodzeniu firmy.

Niektóre firmy, takie jak LeEco już zagrały, i przegrały, wprowadzając swoje produkty do Stanów Zjednoczonych. Jeśli Oppo nie chce podzielić losu swojego chińskiego konkurenta, musi zrobić to z głową.

 

źródło:Digitimes