Microsoft ogłosił właśnie wyniki finansowe za ostatni kalendarzowy kwartał roku 2014, który to rok dla tej firmy był bardzo udany pod względem finansowym – zauważalny wzrost dochodów, przychodów i znaczny skok wartości akcji giganta z Redmond.
Dzisiaj poinformowano, że w ostatnim kwartale odnotowano zysk na poziomie 7,8 miliarda dolarów, przy przychodach wynoszących 26,5 miliarda dolarów. Cała linia Surface przyniosła po raz pierwszy rekordowe 1,1 miliarda dolarów przychodu, co stanowi 24-procentowy wzrost, w porównaniu do poprzedniego, mocnego kwartału.
Office 365 Home and Personal zwiększył liczbę subskrypcji do ponad 9,2 miliona, co dało wzrost o 30%. Sprzedano w tym czasie 6,6 miliona konsoli Xbox, szczególnie intensywnie w okresie świątecznym. Przychód ze sprzedaży telefonów to 2,3 miliarda dolarów (przy dodatniej wartości zysku), wliczając w to 10,5 miliona sprzedanych Lumii.
Sprzedaż masowa licencji Windowsa wzrosła o 3%, a pion „Devices and Consumer” wygenerował aż 12,9 miliardów dolarów przychodu. Nie dziwi też 61-proentowy spadek przychodu z Windows Phone – był to pierwszy kwartał, kiedy licencja na ten system była całkowicie darmowa. Co ciekawe, Microsoft sprzedał ponad 40 milionów telefonów komórkowych NIE będących Lumiami. Martwić może 20-procentowy spadek przychodów z Xboxa, co spowodowane jest głównie agresywną polityką cenową podczas świąt.
Bing po raz pierwszy przekroczył 20% udziału w rynku wyszukiwarek w USA, co jest naprawdę świetnym wynikiem. Podobnie chmura konsumencka (Office 365 i Dynamics CRM) przyniosły łącznie aż 5,5 miliarda dolarów przychodu. Spadły jednak przychody z licencji OEM konsumenckich, co jest spowodowane obniżeniem cen Windowsa lub całkowitym ich zniesieniem.