Nowy, 9,7-calowy iPad Pro trafił do sprzedaży ostatniego dnia marca. Jak się okazuje, nie miał żadnego problemu, aby przekonać „zadowalającą” liczbę klientów do zakupu. Tym samym najnowszy tablet Apple miał równie dobry weekend otwarcia, co jego poprzednicy.
Udziały 9,7-calowego iPada Pro w rynku tabletów przez pierwszy weekend dostępności wyniosły łącznie 0,4%. Tyle samo „zgarnął” dla siebie w analogicznym okresie iPad Air 2. Nieznacznie mniej, bo 0,3% przypadło zaprezentowanemu we wrześniu ubiegłego roku, 12,9-calowemu iPadowi Pro (który trafił do sprzedaży 11 listopada).
Wygląda więc na to, że klienci czekali na takie urządzenie, skoro spotkało się z tak samo entuzjastycznym przyjęciem, co jego poprzednicy. Nie mamy niestety danych, jakim powodzeniem cieszyły się poszczególne warianty (a jest ich łącznie sześć – ceny za każdy z nich podawaliśmy w tym wpisie).
Localytics w powyższym badaniu wzięło pod uwagę ponad 50 milionów iPadów, sprawdzając, jakie udziały udało się uzyskać 9,7-calowemu iPadowi Pro w pierwszych dniach dostępności (okres od 31.03 do 03.04 do godz. 17:00).
Źródło: Localytics