Wkrótce będziemy świadkami wielkiego boomu na urządzenia z ekranami AMOLED. Firma Samsung, która jest również dostawcą sprzętu, zamierza zainwestować niemal 7 mld dolarów w produkcję tej technologii. Spora część z tego pójdzie na ekrany dla pewnej firmy z Cupertino…
Ekrany AMOLED w przyszłorocznym iPhone są już prawie pewnikiem. Zapewne tegoroczny iPhone 7 będzie jeszcze wyposażony w dotychczasowy ekran, ale wydanie z 2017 roku wprowadzi małą rewolucję dla dotychczasowych klientów Apple.
Zaś jednym z największych dostawców ekranów AMOLED jest obecnie Samsung. Zdaniem japońskiego serwisu internetowego Nikkei Asian Review, Samsung, żeby wypełnić umowę z Apple, ma zamiar wydać na produkcję ekranów AMOLED 6,82 mld dolarów. A jeszcze bardziej konkretnie – niemal 8 bilionów wonów.
Suma ta będzie stanowiła 80% nakładów inwestycyjnych Samsunga w tym roku. Żeby było jeszcze ciekawiej, z doniesień dowiadujemy się, że w ciągu ostatnich trzech lat Samsung na produkcję ekranów AMOLED oraz konwencjonalnych wydawał 5 bilionów wonów rocznie. A zatem, tegoroczne zamówienie Apple nieźle przebije dotychczasową produkcję.
Samsung nie będzie jedynym producentem ekranów dla Apple. W produkcję przyszłorocznego iPhone’a zaangażowane są również takie firmy, jak LG oraz Foxconn. Jednak to koreańska firma wyprodukuje ponad 60% ekranów AMOLED na potrzeby spółki Tima Cooka.
LG nie chce pozostać w tyle i – jak dowiadujemy się z przecieków – w ciągu najbliższych lat chce zainwestować nawet 10 bilionów wonów w produkcję AMOLED. Tyle że LG celuje głównie w telewizory i monitory, podczas gdy produkcja ekranów dla mniejszych urządzeń nie jest obecnie priorytetem.
Źródło: Nikkei Asian Review