Przez ostatnie miesiące, poszukującym tabletów przyjęło się polecanie iPadów. Podstawowe modele są bardzo dobre, przez co często wybierają je konsumenci. Okazuje się nawet nowy iPad Pro z procesorem Apple M1 radzi sobie pod tym kątem znakomicie.
iPad pierwszym wyborem wielu Europejczyków
iPady od Apple wciąż są najczęściej wybieranymi tabletami wśród wszystkich modeli innych producentów. Zgodnie z danymi analityków z Canalys, w Europie Zachodniej, aż za 36% wszystkich sprzedanych sprzętów tego typu, ma na obudowie logo nagryzionego jabłka.
Mało tego, dostawy iPadów na wspomnianym rynku wzrosły w ciągu roku (między kwietniem 2020 roku a czerwcem 2021 roku) aż o 73 procent! To niesamowity skok, który pozwolił osiągnąć nową najwyższą sprzedanych sztuk tabletów do 7,9 miliona w drugim kwartale 2021 roku, w skali regionu.
Podobno spory wkład w ten wzrost miał iPad Pro z procesorem Apple M1. Swoje robi też przedłużający się lockdown i zorientowanie firm oraz szkół na pracę oraz nauczanie zdalne. Tablety stanowią dobry substytut laptopów, zwłaszcza tam, gdzie głównym zadaniem sprzętu nie są skomplikowane obliczenia, a łączność z konferencjami wideo i prosta edycja dokumentów.
Nie tylko Apple cieszy się ze wzrostów
Ponad połowa rynku tabletów cieszy się z powrotu mody na te urządzenia. Śmietankę zbiera także Lenovo. Dostawy urządzeń tego producenta wzrosły w ciągu roku o niebotyczne 87 procent, windując udział w sprzedaży tabletów do solidnych 20 procent ogółem.
Lenovo działa jednak w kompletnie innym przedziale cenowym niż Apple. Podczas gdy iPady to wyższa półka, tak modele Lenovo rozmnożyły się nieco niżej, dzięki czemu wypełniają nisze przeznaczone dla tańszych rozwiązań.
Na pozycjach tracą Samsung i Huawei, pozostające w cieniu Apple i Lenovo. To o tyle ciekawe, że to właśnie Koreańczycy długo trzymali w szachu innych producentów tabletów na Androidzie.