Reklama to bardzo potężne narzędzie – w końcu nie bez powodu mówi się, że jest dźwignią handlu. Niełatwo stworzyć jednak taką, która zwróci uwagę i zapadnie w pamięć. Południowokoreańskiemu gigantowi to się udało.
Większość reklam tworzonych jest „na jedno kopyto”
Prawdopodobnie większość osób ma dosyć niezliczonych reklam na każdym kroku, choć w dzisiejszych czasach firmy mają do dyspozycji znacznie więcej kanałów promocji, w tym influencerów, których często zapraszają do współpracy. Wciąż jednak zdarza się, że jakiś spot zaszokuje, bo na przykład przywołuje opinię, którą producent raczej starałby się ukryć. Tymczasem Koreańczycy postanowili oprzeć na niej cały klip promocyjny.
Wyobrażacie sobie sytuację, w której producent przyznaje, że klient jest niezadowolony z jego produktu? Prawda, że trudno? W końcu każdemu zależy na tym, żeby przekonać konsumenta, że oferowany przez niego towar czy usługa poprawi jakość życia klienta (dobitnie widać to po reklamach suplementów diety, ale większość spotów opiera się na tym schemacie).
Samsung wydaje ogromne pieniądze na marketing i to widać. Jednocześnie, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie toczy zaciekłą walkę z Apple, często deprecjonuje iPhone’y i wielokrotnie przyniosło mu to wymierną korzyść w postaci zwiększenia sprzedaży flagowych smartfonów z serii Galaxy S. Tym razem jednak zaatakował sam siebie.
Tylko Samsung mógł stworzyć tak brutalnie szczerą i odważną reklamę
Amerykański oddział południowokoreańskiego giganta opublikował na swoim Twitterze film, w którym główna bohaterka przywołuje niepochlebną opinię jednego z użytkowników Galaxy Z Fold 2. Na łamach serwisu Reddit przyznał on bowiem, że to najgorszy smartfon, jaki kiedykolwiek posiadał.
Jesteście ciekawi, dlaczego? Ano dlatego, że bał się go używać w przestrzeni publicznej, ponieważ obawiał się pogardliwych uśmieszków innych osób, które go mijały. Jak przyznał, nie jest gotowy na takie życie.
To niewątpliwie oryginalna strategia marketingowa, ponieważ wszyscy producenci, w tym i Samsung, wychwalają swoje produkty pod niebiosa. W tym przypadku opinia użytkownika została jednak wykorzystana z premedytacją, aby wypromować akcję, dzięki której klienci w Stanach Zjednoczonych mogą przez 21 dni wypróbować za darmo nowego Galaxy Z Fold 3 i zapłacić za niego dopiero wtedy, gdy zdecydują się go sobie zostawić.
Jednocześnie nie dziwi fakt, że przywoływana reklama została udostępniona przez amerykański oddział Samsunga, ponieważ od wielu lat prowadzi on wyjątkowo odważne i czasami wręcz bezczelne kampanie reklamowe, w których nie boi się drwić z produktów konkurencji. W Polsce strategia reklamowa jest całkowicie inna.