Google wydało niewielką aktualizację aplikacji Gmail na Androida. Zmiany nie są znaczące, ale jak najbardziej mogą spodobać się osobom zwracającym sporą uwagę na aspekt wizualny.
Zmienione kolory etykiet wyglądają lepiej
Ponad 5 mld pobrań z Google Play to naprawdę imponująca wartość, a właśnie takim wynikiem może pochwalić się aplikacja Gmail. Owszem, podana liczba zawiera również aktualizacje aplikacji, która jest domyślnie zainstalowana na milionach smartfonów. Mimo tego, należy zaznaczyć, że ten klient poczty cieszy się ogromną popularnością wśród użytkowników Androida, ale również osób preferujących iPhone’y.
Nic więc dziwnego, że każda zmiana, nawet niewielka aktualizacja, jest często komentowana. Podobnie jest w przypadku wdrożenia odświeżonych kolorów inteligentnych etykiet, które pojawiają się już w wersji na Androida.
Google nie zdecydowało się na wprowadzenie zupełnie nowej kolorystyki, ale zmianę tej już obecnej. Teraz kolory etykiet są ciemniejsze, a także bardziej żywe. Jak już wcześniej wspomniałem, zmiana może spodobać się osobom przykuwającym uwagę do wyglądu aplikacji.
Po pierwsze, aplikacja Gmaila pod tym względem zbliżyła się do webowej wersji dostępnej z poziomu desktopowej przeglądarki internetowej. Po drugie, nowa kolorystyka zauważalnie lepiej komponuje się z ciemnym motywem. Odświeżone kolory widać także w przypadku etykiet „Promocje” i „Społecznościowe”.
Serwis 9to5Google zwraca uwagę, że zmiana jest wdrażana po stronie serwerów. W związku z tym, nie wystarczy po prostu zainstalować najnowszej wersji aplikacji. Musimy jeszcze poczekać na aktywację nowych kolorów przez Google. Najpewniej odbędzie się to w ciągu najbliższych kilku dni.
Użytkownicy Gmaila raczej nie narzekają na brak nowości
Trzeba przyznać, że w kwestii rozwoju mobilnej aplikacji, a także webowej wersji usługi Google, ostatnio dzieje się całkiem sporo. Wśród ciekawszych zmian, które trafiły do Gmaila, należy wymienić poprawę bezpieczeństwa, łatwiejsze kopiowanie adresu e-mail czy odświeżone ikony.
Co więcej, lżejsza wersja aplikacji przekroczyła niedawno 0,5 miliarda pobrań w Google Play.