Drugi kwartał 2021 roku Orange Polska z pewnością może zaliczyć do udanych. W podsumowaniu minionych trzech miesięcy operator chwali się wzrostem liczby klientów, a także dobrymi wynikami finansowymi.
Orange rośnie w siłę
W drugim kwartale 2021 roku operator odnotował wzrost liczby użytkowników wśród wszystkich kluczowych usług. Liczba osób korzystających z pakietów Orange Love w trakcie ostatnich trzech miesięcy wzrosła o 14 tysięcy, dzięki czemu korzysta z nich już ponad 1,5 miliona klientów indywidualnych. Oznacza to wzrost o 8% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Przez stopniowe polepszanie się sytuacji podczas drugiego kwartału, operator po raz pierwszy od dłuższego czasu odnotował wzrost zainteresowania usługami prepaid. Pomiędzy kwietniem a czerwcem liczba użytkowników kart przedpłaconych zwiększyła się o 72 tysiące i pod koniec czerwca wynosiła 4,86 miliona osób.
Coraz więcej ludzi ma światłowód od Orange
Obecnie ze światłowodu Orange korzysta już 827 tysięcy osób, czyli aż o 36% więcej niż rok temu. Co ciekawe, tylko w minionym kwartale przybyło 48 tysięcy użytkowników tego superszybkiego internetu. W chwili obecnej osoby korzystające ze światłowodu stanowią już ponad 30% wszystkich użytkowników szerokopasmowego internetu od Orange. Operator informuje też, że zainwestował i zwiększył zasięg sieci światłowodowej, dzięki czemu obejmuje ona 5,4 miliona gospodarstw domowych w Polsce, czyli o ponad 200 tysięcy więcej niż pod koniec marca 2021 roku.
Dodatkowo, wśród klientów internetu stacjonarnego już 66% z nich posiada cały pakiet usług dla domu. W minionym roku wskaźnik ten utrzymywał się na poziomie 63%, co znaczy, że klienci coraz chętniej oprócz internetu wybierają także inne usługi, takie jak na przykład telewizja.
Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji całorocznych celów. Skupiamy się teraz na realizacji ogłoszonej niedawno strategii .Grow, by rosnąć szybciej, ale też w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Wykonaliśmy już na tej drodze pierwsze kroki, uruchamiając pierwsze farmy wiatrowe, które pozwoliły Orange Flex stać się pierwszą w Polsce neutralną klimatycznie usługą telekomunikacyjną. Wierzymy, że tak będzie wyglądać przyszłość rynku. Julien Ducarroz, prezes Orange Polska
Dzięki zauważalnemu wzrostowi liczby klientów i realizacji odpowiedniej strategii, przychody w drugim kwartale wzrosły o 4,5% w porównaniu do 2020 roku. Operator, pomimo świetnych wyników, nie osiada jednak na laurach i kontynuuje realizację planów, aby jakość oferowanych usług regularnie się polepszała.