Zbliżająca się aktualizacja Androida 12 wprowadzi funkcjonalność, która znana jest głównie graczom konsolowym. Już niedługo będzie możliwe uruchomienie gry, jeszcze zanim zostanie pobrana na urządzenie.
Android 12 dla mobilnych graczy
Wykorzystywanie smartfona, jako przenośnej konsoli zyskuje z roku na rok na zainteresowaniu. Wpływ na rosnącą popularność tego zjawiska ma przede wszystkim to, że deweloperzy traktują tę kategorię urządzeń naprawdę poważnie. Kolejnym czynnikiem, który poszerza możliwości deweloperów, jest rosnąca wydajność smartfonów. Coraz częściej gry, w które graliśmy kiedyś na drogich, ciężkich i prądożernych komputerach stacjonarnych, możemy uruchomić na sprzęcie, który codziennie nosimy w kieszeni.
Konsekwencją rozwoju gier, dostępnych na smartfonach, jest ich rosnący rozmiar. Aspekt większego zapotrzebowania aplikacji na naszą przestrzeń dyskową nie jest pomijany przez producentów telefonów. Oferują oni urządzenia z coraz większymi pojemnościami pamięci, ale jest coś, na co nie mają wpływu. Tym problemem jest czas, w jaki gra może zostać pobrana na nasz telefon, a dopóki to się nie stanie – nie będziemy mogli zagrać.
Gracze, którzy preferują rozgrywkę na konsolach, a także cyfrowe platformy z grami rozwiązały ten problem już jakiś czas temu. Umożliwiają one uruchomienie gry, zanim zostanie w pełni pobrana na dysk. Podobne rozwiązanie ma dostarczyć aktualizacja Androida 12.
Niestety, jak na razie funkcja ta będzie działała tylko przy niektórych tytułach, które wykorzystają system Play Asset Delivery.
To nie jedyny prezent dla graczy
Android 12 ma wprowadzić również nakładkę, która będzie dostępna po uruchomieniu gry. Funkcja wprowadza wiele przydatnych, które będą zawsze łatwo dostępne. Niejednokrotnie niski stan baterii uniemożliwiał dalszą rozgrywkę, podczas podróży pociągiem, ale aktualizacja ma to zmienić. Gracz będzie mógł zdecydować, czy woli grać krócej, zachowując pełną jakość grafiki, czy woli przedłużyć czas rozgrywki, ale ograniczając liczbę klatek na sekundę. Ułatwiony zostanie również dostęp do opcji przechwytywania ekranu, czy też streamingu.
Bardzo istotną kwestią jest fakt, że Google będzie miał możliwość dostarczania statystyk, z których opcji użytkownicy korzystają najczęściej. Pozwoli to deweloperom dopracowywać poszczególne elementy gry zgodnie z oczekiwaniami graczy.