Nie tak dawno temu, prezes Snapchata, Evan Spiegel, chwalił się, że okulary Spectacles do kręcenia filmików, sprzedały się lepiej niż iPad w pierwszym roku po premierze. Sugerował w ten sposób, że jego produkt ma przed sobą równie długie życie, jak tablet od Apple. Jak bardzo się mylił…
Niedługo później dotarły do nas nieoficjalne informacje o tym, że w magazynach Snapchata leżą i kurzą się tysiące niesprzedanych sztuk okularów Spectacles. I rzeczywiście, była to prawda. Snap Inc. ujawnił swoje wyniki finansowe, z których wynika, że ta niewygodna nadwyżka produkcyjna kosztowała firmę 40 milionów dolarów.
Tak wynika z raportu finansowego Snapchata za trzeci kwartał 2017 roku. Pojawia się w nim rubryka „zapasy magazynowe i związane z nimi opłaty”. Snapchat nie ma w sprzedaży nic, co dałoby się magazynować, oprócz okularów Spectacles. (Żeby było troszkę zabawniej, ma – kostium hot-doga, który pojawił się przed Halloween, jednak nie zalicza się on do zestawienia z trzeciego kwartału 2017 roku.)
„Byliśmy bardzo podekscytowani okularami Spectacles oraz dobrym przyjęciem na samym początku. I ponieważ byliśmy tak bardzo podekscytowani, podjęliśmy złą decyzję.”
– Evan Spiegel, prezes Snap Inc.
Decyzja ta dotyczyła zamówień na zbyt duże ilości okularów Spectacles. A dokładniej – na części do nich, bo to one zalegają w magazynach. Okulary nie są więc nawet zmontowane. Komponenty potrzebne do ich złożenia prawdopodobnie nigdy się ze sobą nie spotkają, bo obecnie nikt już nie pamięta o Spectacles.
Marzenia prezesa Snapchata rozbiły się o twardą ścianę realizmu, kiedy okazało się, że nawet najbardziej wierni platformie fani, często porzucają Spectacles już po miesiącu użytkowania. W tej chwili trudno określić, jak fiasko okularów Snapchata wpłynie na kondycję finansową firmy. Musi ona ratować się, poszukując nowych sposobów na zarobek, a jednym z nich ma być kompletne przeprojektowanie interfejsu aplikacji.
Bo, co prawda, Snapchat ma w planach zaprojektowanie i sprzedaż specjalnego drona do robienia snapów, ale nie wydaje mi się, żeby 150-osobowy zespół Snap Inc. miał jeszcze ochotę na tego typu eksperymenty po porażce okularów Spectacles.
źródło: Wareables