Magia Apple jest niesamowita. Mając jeden produkt w portfolio (a właściwie dwa, bo iPada pierwszej i drugiej generacji), gigant z Cupertino potrafi sprzedać więcej sztuk tych urządzeń niż pozostali producenci razem wzięci. To też powoduje, że ze sklepu z aplikacjami na iOS, App Store, jest ściąganych znacznie więcej programów niż z Android Market. Najnowsze statystyki opublikowane przez ABI Research nie pozostawiają złudzeń. Właściciele iPadów pobrali ponad 3 miliardy aplikacji, a tabletów z Androidem – jedyne 440 milionów.
iPad dostępny jest w sprzedaży od kwietnia 2010 roku, czyli mniej niż dwa lata. W ciągu tych kilkunastu miesięcy posiadacze obu generacji tabletu (druga trafiła do sprzedaży w marcu roku następnego) pobrali ponad trzy miliardy aplikacji. Co ciekawe, liczba ta stanowi 19% wszystkich pobrań aplikacji wygenerowanych przez posiadaczy urządzeń z iOS, czyli iPadów, iPhonów i iPodów.
Dla porównania, posiadacze tabletów z Androidem pobrali z Android Market jedynie 440 milionów aplikacji. Tłumaczone to jest faktem, iż znaczna ich część pracuje w oparciu o starsze wersje systemu operacyjnego Google, przez co nie mogą w pełni cieszyć się z multimediów dostępnych w sklepie z aplikacjami. Sytuacja może się zmienić w momencie rynkowego debiutu Androida Ice Cream Sandwich.