Rekordy Guinnessa nie zawsze są poważne. Oprócz tych niezwykle istotnych dla rozwoju inżynierii czy sportu, zdarzają się także i takie, w których najważniejsza jest promocja medialna danej osoby czy firmy. Ten fakt postanowiła wykorzystać firma OnePlus, organizując próbę bicia rekordu… największej liczby osób jednocześnie otwierających po raz pierwszy pudełko ze smartfonem.
Bicie rekordu
Kilkanaście dni temu premierę miał najnowszy model, OnePlus 6T. Smartfon – przynajmniej moim zdaniem – nie przyniósł oczekiwanych rewolucyjnych zmian. Wciąż brakuje ładowania bezprzewodowego, zniknęła dioda powiadomień, a o certyfikacie wodoszczelności możemy tylko pomarzyć. Na osłodę otrzymaliśmy czytnik linii papilarnych wbudowany w ekran, mniejszego notcha oraz większy akumulator.
https://www.tabletowo.pl/2018/10/29/oneplus-6t-oficjalnie-premiera-ceny-specyfikacja/
Chiński producent doskonale zna wszystkie sztuczki marketingowe i wie, jak zwrócić na siebie uwagę mediów. Jak mało kto opanował sztukę wprowadzania do sprzedaży nowych kolorów tego samego modelu (zachowanie skądinąd skopiowane od Apple), a teraz postanowił przypomnieć się światu w nieco… odmienny sposób.
Postanowił on bowiem wykorzystać darmowy rozgłos, jaki uzyskują uczestnicy bicia rekordów Guinnessa. Wydarzenie miało miejsce 1 listopada w Mumbaju (Indie), gdzie zgromadzili się właściciele najnowszego „zabójcy flagowców” oraz pozostali fani marki. Rekord został pobity o 20:30 czasu lokalnego, kiedy to 559 osób jednocześnie otworzyło pudełko ze swoim najnowszym OnePlusem 6T, bijąc zarazem światowy Rekord Guinnessa.
I najwyraźniej – ta śmiała sztuczka marketingowa zadziałała, gdyż właśnie piszemy dla Was o wyczynie chińskiej firmy. Warto wspomnieć, iż nie jest to pierwszy raz, gdy producent z branży mobilnej próbuje się reklamować właśnie w taki sposób. Zaledwie miesiąc temu indyjski oddział Xiaomi został odznaczony rekordem Guinnessa za… największe logo ułożone z mozaiki. Z kolei kilka lat temu LG otrzymało tę nagrodę za największą reklamę na świecie.
Dajcie znać w komentarzach co sądzicie o tego typu zabiegach marketingowych.
Źródło: GSMArena.com