Walka pomiędzy Androidem i iOS trwa nieprzerwanie od ponad 10 lat i szala zwycięstwa przechyla się raz na jedną, a raz na drugą stronę – w zależności od tego, jakie kryteria przyjmiemy. Mimo wszystko jednogłośnego zwycięzcy nigdy nie ma, jednak teraz Apple potrzebowało zaledwie kilku dni, aby zawstydzić swojego konkurenta.
Uruchomienie Apple Pay w Polsce to – patrząc z naszej perspektywy – bez wątpienia jedno z najważniejszych wydarzeń 2018 roku. Użytkownicy iPhone’ów i Apple Watchy czekali na to od dawna, a ich niecierpliwość dodatkowo podsycał fakt, że już od końca 2017 roku pojawiało się coraz więcej plotek i przecieków na ten temat.
Apple Pay wystartowało w Polsce dokładnie 19 czerwca 2018 roku, czyli 10 dni temu. Prawdopodobnie nikt się jednak nie spodziewał, że usługa ta będzie od samego początku cieszyć się aż taką popularnością. Jak bowiem wynika z szacunków serwisu Cashless, użytkowników Apple Pay jest w naszym kraju już od 175 do nawet ponad 200 tysięcy! To niewyobrażalny sukces, który jednocześnie powinien być sygnałem dla Apple, że nie powinno traktować naszego rynku po macoszemu.
Po pierwszym tygodniu z #ApplePay skorzystało już 40 proc. klientów @mBankpl posiadających urządzenia z systemem iOS. #ikonamobilności pic.twitter.com/i5kmjqRqHG
— Krzysztof Olszewski (@KrzyOlszewski) June 29, 2018
Dla porównania, konkurencyjne Google Pay na koniec pierwszego kwartału 2018 roku miało około 300 tysięcy użytkowników. Chciałoby się powiedzieć „zaledwie”, ponieważ usługa ta jest dostępna w Polsce już od połowy listopada 2016 roku, czyli ponad 1,5 roku! Co więcej, po czterech miesiącach od udostępnienia z (jeszcze wtedy) Android Pay korzystało jedynie 25 tysięcy osób.
Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, co spowodowało, że Apple Pay odniosło tak niewyobrażalny sukces w Polsce już na samym starcie. Niewykluczone, że Android Pay/Google Pay mimo wszystko nieco przetarł szlak, ponieważ ludzie „opatrzyli” się, że można płacić też smartfonem. Z drugiej strony, swoje zapewne zrobiło też kreowanie „hype’u” na Apple Pay przez ponad pół roku, dzięki czemu – kiedy usługa w końcu wystartowała w Polsce – od razu zaczęły korzystać z niej tłumy. Tym bardziej, że zachęcają do tego liczne promocje.
https://www.tabletowo.pl/2018/06/19/mbank-bgz-bnp-paribas-promocje-apple-pay/
Oczywiście to tylko moje przypuszczenia, jeśli macie inne teorie – podzielcie się (tylko grzecznie, nie obrażając nikogo!) w komentarzach. Dajcie też znać, czy płacenie Apple Pay weszło Wam już w nawyk (to oczywiście pytanie skierowane do właścicieli iPhone’ów i Apple Watchy).
Źródło: Cashless