Dwa lata temu Huawei zadeklarował, że za pięć lat, tj. w 2021 roku, chce być największym producentem smartfonów na świecie. Wizja ta jest jak najbardziej realna, bowiem firma robi wszystko, aby wypełnić swoje ambicje. Kolejnym krokiem, który ma przybliżyć ją do założonego celu, jest sprzedanie w 2018 roku 200 milionów inteligentnych telefonów.
Na wstępie wypada przypomnieć, że w 2017 roku Huawei sprzedał w sumie 153 miliony smartfonów. Oznacza to, że w tym roku chce, aby sprzedaż wzrosła aż o ponad 30% rok do roku! Trzeba przyznać, że to niezwykle ambitny cel, bowiem obecna sytuacja w tym segmencie jest raczej niekorzystna, chociaż powoli wraca na ścieżkę wzrostową. Mimo tych zawirowań, firma cały czas pozostaje najpopularniejszą marką w rodzimych Chinach (co jest niezwykle istotne).
Huawei mimo wszystko jest przekonany, że obrany cel jest jak najbardziej możliwy do osiągnięcia, bowiem od 2010 do 2017 roku zwiększono sprzedaż smartfonów aż 51-krotnie! Jest to wynikiem odpowiedniej strategii, która – jak widać – przynosi oczekiwane efekty i przybliża markę do zostania największym producentem inteligentnych telefonów na świecie. Co więcej, producent zapowiada, że w tym lub najpóźniej w następnym (2019) roku wskoczy na drugie miejsce na podium (w domyśle: zepchnie Apple na trzecie).
Sukcesywne zwiększanie liczby sprzedanych smartfonów i tym samym również udziału w rynku nie byłoby możliwe bez stałego doskonalenia urządzeń. Konkurencja jest bowiem ogromna i Huawei musi dbać o to, aby jego propozycje wyróżniały się na tle bezpośrednich rywali (czego obecnie najlepszym przykładem jest Huawei P20 Pro). Aby tego dokonać, firma stale zwiększa wydatki na badania i rozwój. Od 2017 roku wydano na ten cel już 394 miliardy juanów, natomiast w samym 2017 roku 10,4 miliarda euro, tj. 14,9% całych przychodów. To więcej niż Apple, które przeznaczyło na ten cel „jedynie” 9,5 miliarda euro.
*Na zdjęciu tytułowym Huawei P20 i Huawei P20 Pro (pod linkami znajdziecie ich recenzje, przygotowane przez Kasię)
Źródło: MyDrivers przez GizmoChina