PKN Orlen
fot. PKN Orlen

Z JustDrive się nie udało, ale Orlen szykuje coś w zamian – aplikację Orlen Pay

Zapewne spora część z Was pamięta aplikację JustDrive, która pozwalała płacić za tankowanie na stacjach Orlen za pomocą smartfona. Właściciele spółki zaledwie po kilku dniach od udostępnienia programu klientom zerwali jednak współpracę z jego autorami, ale wcale nie oznacza to, że całkowicie zrezygnowali z tego pomysłu. Wręcz przeciwnie – testują już swoje rozwiązanie, działające na podobnych zasadach.

Sprawa zakończenia współpracy pomiędzy PKN Orlen i deweloperami aplikacji JustDrive odbiła się szerokim echem w krajowych mediach, lecz do tej pory nie wiadomo, co tak naprawdę się stało. Obie strony wzajemnie się bowiem obwiniały i żadna nie wzięła oficjalnie winy na siebie. Mówiło się jednak, że władze sieci stacji obawiały się spadku sprzedaży innych produktów ze swojej oferty, ponieważ wielu klientów przy okazji tankowania kupuje coś do auta lub do jedzenia.

Najnowsze doniesienia zdają się jednak przeczyć tej tezie. Jak bowiem dowiedział się serwis Money.pl, PKN Orlen testuje aplikację Orlen Pay, umożliwiającą płacenie za paliwo za pośrednictwem smartfona i podpiętej karty płatniczej, bez konieczności wysiadania z samochodu. Na razie program testują wyłącznie pracownicy stacji, a komercyjne udostępnienie spodziewane jest w trzecim kwartale 2018 roku, czyli w okresie od lipca do września. Co bardzo istotne, ma być on dostępny od razu zarówno dla klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców (z JustDrive mogli korzystać na początku tylko ci ostatni, aczkolwiek w planach byli także ci pierwsi).

Aplikacja Orlen Pay początkowo ma działać jedynie na stacjach własnych PKN Orlen, których jest około 1300. Później ten system płacenia za paliwo ma być jednak dostępny również na stacjach franczyzowych, czyli kolejnych ~450 lokalizacjach. Co więcej, w planach jest także danie klientom możliwości kupowania innych produktów za pomocą skanowania widniejących przy nich kodów QR.

Przy okazji warto przypomnieć, że niedawno pojawiły się informacje, iż PKN Orlen udostępni aplikację, dzięki której klienci będą mogli płacić za pośrednictwem smartfona za skorzystanie z myjni na stacjach. Niewykluczone, że funkcjonalność ta zostanie dodana do Orlen Pay, gdyż byłoby trochę bez sensu, gdyby służył do tego inny program. Moim zdaniem PKN Orlen powinien także zintegrować z nową aplikacją program lojalnościowy Vitay i mFlotę, aby użytkownicy mieli wszystko w jednym miejscu – inaczej mogą się zniechęcić.

Źródło: Money.pl